Make:Valamit

Pocsék áruk fóruma 1.

2012. február 11. - Make Valamit

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ha még emlékszik valaki Déri Jánosra, emlékszik a 'csoda' termékekre, a másfeles hosszú harisnyára, a ki nem lukasztható szifonpatronra, a csöpögő termoszra. Akkor még a saját iparunk termelte a gagyit, mostanra ez a kínaiakra marad.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Már régebben sikerült belefutnom ebbe a $2-os kínai fali usb töltőbe, amit ájjjfonokhoz ajánlanak, mindenkit óvnék tőle annak ellenére hogy szép fehér és még talán menne is a telefonhoz; hosszú távon baj lesz belőle. Onnan tudom, hogy rendeltem párat. 5V/1A van ráírva, gondoltam ne terheljük meg túlságosan, ráakasztottam egy 900mA-s terhelést és elkezdtem méricskélni. Az még hagyján, hogy a kimeneti feszültség olyan zajos mint a fene, egy ekkora tokban nem várok el túl nagy pufferkondikat. Viszont, hogy a feszültség közben így ingadozzon...

15V méréshatárban van a műszer, tehát felezni kell a mutatott értéket. Azért van a jó öreg analóg műszerre dugva, mert nem akartam elhinni amit a DVM mutatott. Pedig igaza volt szegénynek. Kuka, különben is kinyírta magát.

Most is építettem egy mikrovezérlős kis kapcsolást, táp bemenetén graetz+7805, a mikrovezérlővel nem is volt gond, csak ez a kapcsolás rádiójeleket dolgozna fel, a rádugott kis mini egyenes vevő gyakorlatilag felakadt szemekkel gerjedt.

Mi a rosseb... az asztalon, méteres huzalokkal összetaknyolva jó, itt meg nem? Kicseréltem a 7805 környékén a két kondit, nem, még mindig rossz. Átdugtam a táptrafóját egy olyannal amibe be van építve az egyenirányító, megjavult. Nofene. De mi baja a meglevő 9V/1A (SMC) dugasztápnak?

Visszadugtam (rádióvevő nyekk), elő a szkópot, rá a tápra (DVM 4.99V-ot mutatott).

 

 

 

 

 

 

 

 

Mi a...? Mik azok a 'horpadások'? A uC órajele 16MHz, egyik kimenete se adhat ilyen lassú jelet. Mi van, ha megterhelem a tápot? Elmúlik a  zavar vagy...

 

 

 

 

 

 

 

 

Áúúúúúúú felerősödik. Hogy rúgták volna anyádat hasba amikor még benne voltál... És ahogy nézem a beosztást, 50Hz. Nézzük már meg mi megy a 7805 bemenetére.

 

 

 

 

 

 

 

 

'zisten van már, mi ez?? Eleve két dolog látszik, az egyik hogy valszeg igaz a rémhír, amit a Lomexről terjesztenek már egy ideje, vagyis hogy a másodosztályú, esetleg visszamaradt raktárkészleteket árusítják - hogy mást ne mondjak, kaptam már tőlük 'gyári' hibás Atmel mikrovezérlőt. A bemeneti graetz egyenirányító egyik diódája mintha döglődne, de a szép a '''szinusz''' 9V alsó határértéke. 3.4V? Van a trafónak egy csepp belső ellenállása?

 Terhelés 390mA volt. Graetz kuka. A trafó valmire talán még jó lesz... hihetetlen.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása