Make:Valamit

Y2K megint

2014. február 15. - Make Valamit

Én csak adót akartam bevallani, semmi rosszat nem csináltam. De fogok. Amikor megláttam ezt az üzenetet az ÁNYK telepítése közben, az első dolog ami eszembe jutott, Y2K volt. De nem az ezredfordulós hisztéria, az akkor nem izgatott fel túlzottan, végül nálunk is csak annyi lett belőle, hogy egy-két OTP terminál 1900. január 1-et mutatott, valahol meg is van a bescannelt bizonylat, szerencsére nem fizettettek ki velem 100 évi kamatot.

Hanem az, hogy akkoriban még nem is kevés közintézmény (az ONYF, a vidéki iskolák és Önkormányzatok biztosan) egy csomó, a '80-as évekből rajtuk maradt, DOS-os felületű (és dBase adatbázisú!) istencsapása programot használt adatkezelésre. Csak egy példa: hatalmas, és úgy értem hatalmas csinnadrattával beharangozták, hogy amennyiben valamely költségvetési intézmény igényt tart rá, az adatszolgáltatást megtehetik digitális úton is. Volt a szövegben pár elgépelés, valamint a jó öreg viccet is el lehetett sütni, ugye, ha digitálisan kérik akkor most vagy elküldöm, vagy nem.

Bocs. Szóval azért annyira nem volt rugalmas A Hivatal - mivel a pincéből a legutóbbi lomtalanításkor valami elvetemült környezetvédő kidobta a szikratávírót és a postagalambok helyén is már csak csontvázak voltak, álláspontja szerint sajnos marad az a nyüves számítógép. Akkor legyen floppy, rajta a dbf fájlokkal. (egyébként szerintem bent kinyomtatták leporellóra és begépeltették) E-mail? Hahahahaha, hiszen azon már akkor is csak vírusok terjedtek, még a végén beveszik a Cylonok Magyarországot, hogyne!

mSXS7lcm5nTuguHDgyGUEsg.jpg

Elkészült az akkori cégnél 3 db, egyenként nem több, mint 2kB-os fájl, kezembe nyomták a 0.4%-ra telemásolt floppyt tartalmazó borítékot, irány a posta. A Posta, elnézést. Akik két hét múlva (A Hivatal malmai már akkor is  l a s s a n  őröltek) hoztak is egy levelet, benne az elutasító nyilatkozattal. Csodálkoztam volna, ha elsőre sikerül, persze az indoklás volt a legszebb: "Több fájl (sic!) van a lemezen."

Tehát nem voltak képesek azt lekezelni, hogyha valami elvetemült (én) nem egyesével küldözgette el nekik a fájlokat. Végül kaptak három floppyt, a biztonság kedvéért három különböző borítékban, azt már elfogadták.

Szóval, én csak arra vagyok kíváncsi, hogy ezt az apró problémát, hogy a nem túl távoli jövőben az AbevJava programot nem lehet majd telepíteni, csak valami trükközéssel, mikorra fogják vajon megoldani? Vagy majd nekem kell a .JAR fájlokat kibontani, properties-t átírni, visszacsomagolni és reménykedni, hogy így majd települ? A végén még fogadnom kell egy könyvelőt. De tartok tőle hogy megkérne segítsek már felrakni az Abev-et... és akkor börtönbe kerülök különös kegyentlenségért.

Frissítés: az Oracle-nek is a jó kurva édes anyukáját, hogy nem rakja be a PATH-ba, hogy hol érhető el, enélkül persze megint nem megy a NAV csodája:

oracle_java.png

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kopter Géza · http://koptergeza.blog.hu/ 2016.02.12. 03:37:01

6 eve volt valami elintezni valom Java-ban, de nem akart menni. Ott is az volt a gond, hogy nem rakta be magat a PATH-ba.
Ennel mar csak az a szebb, hogy a Geforce 7300 GT-m TV outjat addigra oldottak meg mire a kartya mar 2 eve nem volt hasznalatban. :D
süti beállítások módosítása