Make:Valamit

Egy depresszió határán vergődő alulfizetett, alulba**ott és természetesen egyedülálló rendszergazda sirámai.

Friss topikok

Copyright

A blogban megjelent írások 100%-ban az író szellemi termékei (ahol nem, ott adok forrásmegjelölést). Kérlek tisztelj meg azzal hogy ha idézel tőlem, akkor azt jelzed valahol. Nem kell engedélyt kérni, csak írd le vagy mondd el hogy honnan van. Köszönöm.     Creative Commons Licenc

Naptár

június 2017
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

76 év után világpremier

2014.06.12. 12:04 Make Valamit

Sindelfingenben 1938 elején építettek egy nem mindennapi autót. A neve Mercedes-Benz 540K Stromlinienwagen, azaz szó szerint "áramvonalas autó" - a részleg neve Sonderwagenbau, ahol az évek során különlegesebbnél különlegesebb kocsik készültek. Miért érdekes a Stromlinienwagen? Ez anno a Dunlop rendelésére készült, és sohasem mutatták be hivatalosan. Valamikor az 1950-es években visszakerült a Mercedes múzeumba, azóta ott várta a feltámadást.

Mercedes-Benz-540-K-Stromlinienwagen-fotoshowImage-d3373b9f-780782.jpgForrás: motor-klassik.de

 A korát megelőző jármű napjainkban alkalmas rá hogy visszatekintve megismerjük, hogyan építette fel Hermann Ahrens csapata a harmincas évek végén ezt a nagysebességű haladásra képes autót, mivel garantálták a stabilitást és az egyenesfutást. Ma ezt a karosszériaformát Grand Turismónak neveznénk, készültekor a tervezők Limuzinnak hivták. A karosszéria teljesen alumíniumból készült kőrisfa segédvázra, a motor kompresszoros feltöltésű, az alkatrészeket megvizsgálva könnyen észrevehetők a különbségek az akkori széria 540K-hoz képest.

Mercedes-Benz-540-K-Stromlinienwagen-fotoshowImage-66388836-780795.jpgForrás: motor-klassik.de

A Mercedes-Benz Klassik csapata 2011-ben kezdte a felújítást, a tervezési folyamatban modern CAD szoftvert, a kivitelezés során viszont a 40-es évek módszereit felhasználva. Az autó alváza és motorja egy széria 540K-éval megegyező, ezzel nem is volt különösebb gond. A 0,36-os cW-jű karosszériát viszont, mivel teljesen egyedi, igazi nyomozómunka volt újjáépíteni; a megmaradt lemezek és rögzítési pontok segítettek a mérnököknek a forma kialakításában, az eredeti szín rekonstruálásában - a kopások és kissebb horpadások pedig jelezték, hogy a Dunlop nem bánt kesztyűs kézzel a kocsival; 180 lóerö és a 185km/h-s végsebesség ma már nem szokatlan egy két és féltonnás limuzintól, de a negyvenes években biztosan európa egyik leggyorsabb járműve volt.

Mercedes-Benz-540-K-Stromlinienwagen-fotoshowImage-fb37b9bb-780790.jpgForrás: motor-klassik.de

A felújítás során összehasonlították az alváz és a motor számát a gyártáskori dokumentációval - mindkettő megegyezett. A beltér a szállítási dokumentáció szerint világosszürke, a műszerfal burkolata diófa volt. A teljes restaurálás 4800 ember-munkaórát emésztett fel. Az alváz áramvonalas burkolatát a mostani aerodinamikai-, a motor-váltó egységet az untertürkheimi motorfejlesztő részleg segítségével újították fel, így állt elő az az autó, ami, mint minden kiállított klasszikus, büszkén viseli a "Fahrbereit" - Menetkész feliratot.

Eredeti szöveg: mercedes-benz.de

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.