Make:Valamit

Egy depresszió határán vergődő alulfizetett, alulba**ott és természetesen egyedülálló rendszergazda sirámai.

Friss topikok

Copyright

A blogban megjelent írások 100%-ban az író szellemi termékei (ahol nem, ott adok forrásmegjelölést). Kérlek tisztelj meg azzal hogy ha idézel tőlem, akkor azt jelzed valahol. Nem kell engedélyt kérni, csak írd le vagy mondd el hogy honnan van. Köszönöm.     Creative Commons Licenc

Naptár

október 2017
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Egy városi terepjáró csődbe viszi a Ferrarit

2017.07.24. 12:39 Make Valamit

320px-ferrari_motif_flickr_exfordy.jpg

Nem szeretem a Boxstert. A régebbi generáció gyermekbetegségeit ugyan kisatírozta a Porsche (IMS csapágy, 32 lépéses szervó-, és fékfolyadék ellenőrzés) de még mindig azt érezni, hogy szándékosan visszafogják, hogy a 911-est vigyék az emberek. Pedig nem lenne rá szükségük, a 911 már régóta a hardcore autóbuzik sportautója, azoké, akiknek elkékül a szája, ha valaki megemlíti hogy a vizesboxer 996-as gyorsabb és kulturáltabb a 993-as léghűtésestől. Ezekre a vásárlókra nem lehet alapozni, így nem is számolnak velük Zuffenhausenben. Mondjuk ki: a Porsche a Cayenne eladásaiból, meg a technológiai licenszeiből befolyó pénzből él. A 911 csak egy kirakatmodell, pár párás szemű nosztalgiázónak, kevéske versenyzőnek (versenyző = versenyzői licensz!), és egypár spekulánsnak. És még csak hibáztatni sem tudom a céget érte, valamiből meg kell élni. Igazából csak azt a lelkes mérnök(ök)et sajnálom, aki sportkocsit akart építeni és most a Cayenne futóművét rajzoltatják vele.

A Ferrarinak nincs ilyen önismereti problémája. Minden kocsija (igen, még a California és a Superamerica is) a rendkívül kívánatos szupersportautó kategóriába tartozik. Nincs álló készlet, ami legördül a gyártósorról, annak már régen gazdája van. Amit bevételeznek alkatrészt a Maranellói gyár kapujában, a bőr ami még a tímároknál szárad, a gumifa nedve, amit most gyűjtenek be a Meldrum-ház egyik sokadik reinkarnációjának tulajdonában levő gumigyárnál - már mindennek gazdája van, beütetlen, de már eladott alvázszáma, mintája, varrása. Olyan hosszúak a várólisták, hogy gyakorlatilag akármit megendedhetnek maguknak - ilyen pl. a csak hűségprogramban megvásárolható autók: ha szeretnél egy 488GTB Fioranó-t, jobb lesz ha veszel egy doboz vazelint és besétálsz egy lehetőleg olasz tulajdonú kereskedőhöz és (ha még nincs) újítasz egy-két régebbi vasat tőle, mondjuk egy 360-ast meg egy 575M-et,  azok már elég olcsóak. Na most lehet a 488GTB-ről beszélni és _esetleg_ (nem garantált!) felveszik a neved egy listára. Ezt rágjuk meg kicsit: képzeld el hogy mielőtt a VW eladna neked egy Passatot, megkövetelnék, hogy álljon egy Golf meg egy Jetta a garázsodban.

ferrar-488-gtb.jpg

Ez a relatív ritkaság, a gyártmányok kiválósága egy olyan szintre emelte a Ferrarit, mint a Kínai Nagy Fal, vagy a Transz-szibériai vasút - mind látszanak az űrből is. Az utolsó, de tényleg az utolsó dolog, amire az olaszoknak szükségük van, a gyártmánystratégia kibővítése - márpedig az utolsó időben egyre többet hallani egy kis sportos CUV-ról, amin - horribile dictu - ágaskodó lovas embléma lenne. Kapacitásuk nincs rá, hiszen ha lenne, ott is F12-ket csavaroznának össze. A gyártással szerzett tapasztalatra szintén nincs szükségük - mit ér egy kényelmes Crossover futómű pontos összehangolásával szerzett adathalmaz a Nürburgringi Zöld Pokolban a legújabb hibrid NSX vagy Ford GT elleni harcban?

Ha a Ferrari meglépi ezt, gyakorlatilag tálcán kínálják fel a piaci részesedésüket a többi sportkocsigyártónak. A Pagani, Lamborghini, Koenigsegg - mióta megalapították őket, azon dolgoznak, hogy hogyan hasíthatnának ki minél nagyobb szeletet a tortából - a Ferrari tortájából! A Lamborghini csak addig gondolkozott komolyan az Urus piaci bevezetésén, amíg ki nem derült, hogy a Huracánnal csont nélküli hárompontost dobtak - hallott azóta valaki valamit az Urusról? Hát ez az. Már nincs rá szükség. Viszont ha lesz Ferrari SUV, azzal a labda odakerül a többiek elé - hiszen a "másik három" csakis és kizárólag sportkocsikat gyárt, nem hígitották fel a márkát kisautókkal, CUVokkal. Ez csak a többieknek segíthet, a Ferrari nettó nyeresége csak nulla vagy kevesebb lehet.

photo-lamborghini-urus.jpg

Még nem késő. Még meghúzhatják az "Urus-kártyát" - hagyják, hogy elfelejtsük a bejelentést, mint egy elkésett áprilisi tréfát. Ha valami globális válság tényleg odakényszerítené őket, hogy szükségük legyen ilyesmire, csinálhatják azt, amit a többi prémium gyártó: kacsintsanak egy német gyártóra és csavarozzák fel a sárga emblémát egy már elkészült termékre. A mai CAD tudásunkat figyelembe véve két évig se tartana egy Q5-re Ferrari lámpákat aggatni. Ja arra nem, abból Urus-t kell építeni. Akkor legyen Ferrari X5. Vagy még jobb: adjanak egy kicsit lebutított V8-ast az Alfa Romeo Stelviónak és hívják Stelvio 8.32-nek. Mindannyian jobban járnánk.

 z_ferrari_cuv_car-magazine.jpg

39 komment

Címkék: crossover Ferrari Lamborghini Pagani Koenigsegg Ferrari SUV Ferrari CUV F16X Ferrari F16X

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

victor vacendak 2017.07.25. 09:13:34

Ha a testvércéget nézzük (számos modell alapja ugyanaz, mint a Ferrarinál), ott is van egy felesleges SUV, a Levante. És csak európában fél év alatt 2400-at adtak el (közel egy év alatt 6000 körülit), ami jobb, mint anno a Cayenne debütálása.

Duplaxiii 2017.07.25. 09:28:07

Amiről írsz, az az autótechnika sok évtizeses tudatos tönkretétele - a marketingesek részéről.
Nézd meg a Mercedest, Audit vagy a Jaguárt, mind ilyen palettabővítést csinált, ma már nem tudsz megkülönböztetni egy gyártót a másiktól.
Ez a globalizáció lényege, egységesítés és a kínálat bővítésével a másik előnyének e csökkentése.
Régen a Mercedes két családdal volt a piacon ás azon belül voltak változatok, ma tucat változatuk van...
A Ferrari (Fiat Chrysler Automobiles Group) csak alkalmazkodott a többiekhez, nem is érdekli maga a modell jövője.
Ma a konformizmus, a globalizált multimarketing alapú gondolkodás jellemzi a vevőkört, nem az individualizmus, azért ez a Ferrari alapmodelljeire is érvényes, mert a régi egyéniség már nem észlelhető ott sem.
Az USÁban legalább még tartják az elveket, a GM a gyártmányok között osztja szét a ketegóriákat. A VW csoportnál minden gyártónak van mindenféle kategóriája...
Nem érdemes keseregni, a Ferrari is befejezte a valódi autók gyártását az F-40/F-50 típusokkal, onnantól a számítógépes korszak jött náluk is. Szupersportautókat ma már tucat cég csinál, és lám, az egyedi modellek megint kívánatosabbak lettek.

pakura 2017.07.25. 09:33:39

Amikor a Porsche bemutatta a Cayenne-t bozalmasan nem tetsztett, sőt a mai napig nem igazán tetszik. Viszont kétségtelenül óriási siker lett. Szerintem az Urus is siker lesz, amikor piacra kerül.
A Ferrarinál én sem érzem szükségét egy SUV-nek, mivel ők szándékosan fogják vissza a termelést, hogy megtartsák a márka presztizsét. Ezért azt sem értem, hogy a Ferrari miért akar választékot lefelé bővíteni, ugyanis állítólag egy dino-szerű utód bevezetésére készülnek. Én a helyükben pont, hogy föfelé bővítenék, de ők nyiván sokkal jobban tudják mi jó nekik.

hozé bubó 2017.07.25. 09:44:12

hát nem tudom, most siratni kéne a sportkocsikat valami gyerekkori autóskártyás nosztalgiából? :)
sose lesz ilyenem, se F40, se F50, se CUV se SUv
tőlem akár trágyaszórót is gyárthat ha a részvényeseinek az jó.

Flat-6 2017.07.25. 10:38:19

"Mi történhet, ha egy jól ismert gyártó megpróbálja kibővíteni a termékpalettáját? Rossz dolgok."

A Porschéval is az a rossz dolog történt, illetve történik a mai napig a Cayenne (és Macan) bevezetése óta, hogy gennyesre keresi magát rajta. Miközben a presztízse valahogy mégsem akaródzott devalválódni...

Flat-6 2017.07.25. 10:48:32

@Duplaxiii: az autógyártók azt gyártják, amire van kereslet, vagy amire megteremtik azt. Nem volt ez másképp 60 évvel ezelőtt se, kár ezeket a pátoszos lózungokat pufogtatni. A GM-t az egységesítés ellenpéldájaként felhozni meg konkrétan vicc, Amerikában már az 1940-es években is javában ment a badge engineering...
A mai kivagyiskodó, látszatvilágban a SUV-okkal lehet kaszálni, aki nem gyárt ilyet, az gyakorlatilag önként mond le arról, hogy pénzt keressen. Nem szeretem amúgy SUV-okat, de ma megkerülhetetlen tényezők a piacon.

rudo 2017.07.25. 10:57:20

Biztos volna rá vevő... Ferrari, vagy Lamborghini emblémával mittomén, még egy traktort is el lehetne adni ;)

rot weisses Partybus 2017.07.25. 11:14:16

Hu baszki... te sem nagyon értesz az autógyártáshoz...
A 911-es sorozat eladási számai ebben a szegmensben kiemelkedöen jók, toronymagasan vezeti a saját piacát!
- 2013: 29751 db
- 2014: 31590 db
- 2015: 31373 db
- 2016: 31648 db
- 2017: a becslések szerint az idei évi számokat 47000 db köré várják.
Ezzel szemben az általad emlegetett Koenigsegg az Agera-ból évi 15(!!!) db-ot tud legyártani! Ezek nem versenytärsak még a Ferrari-nak sem!

Az sem kérdéses, hogy a Lambo is másolni fogja a konszerntárs Porsche sikerreceptjét: az, hogy te nem olvasod a nemzetközi sajtót, az még nem jelenti, hogy valami nincs is. Az Urus 2018 tavaszán érkezik, 4.0 V8 biturboval, 680 Le-vel. Ezen kívül lesz plug-in hybrid változata is, várhatóan 670 lovas rendszerteljesítménnyel. Együtt készült a fejlesztése a Bentley Bentayga-val, és az új Porsche Cayenne-el. (És mind a 3 - az Audi Q7-el együtt - a VW Touareg alapjain nyugszik.) És igen, ez a gyár által hivatalosan kiadott közleményben is benne van.

És igen. A Ferrari tulajdonosai a fél karjukat odaadnák, ha sikeresen meg tudnák ezt lépni ök is. Hidd el, hogy a sport modellek mellett nagyon szeretnének egy olyan húzómodellt, amiböl nagyságrendekkel többet lehet eladni, magasabb haszonnal. Csak félnek a bukástól, mert nincs annyi pénze a Fiat csoportnak, hogy egy újabb komoly buktát megfinanszírozzon. Ezért is kísérleteznek a Maserati-val. Ha annak bejön, akkor 100000000%-ig biztos, hogy a testvérmodell megjelenik Ferrari márkanévvel is.

UdjanMineck 2017.07.25. 11:19:25

@Flat-6: sajnos a magadfajta cinikus, a korszellemet védelmező seggfejek miatt tart - egyebek közt az - autós világ ott, ahol. Duplaxii tökéletes helyzetleírást adott, minden egyes betűjével egyet lehet érteni. Az, hogy szerinted ezek "pátoszos lózungok", csak azt bizonyítja, hogy a marketingesek kellőképp megfőzték már az agyad: derék konzumidióta lettél. Feszíts hát büszkén a Porsche SUV-odban!

UdjanMineck 2017.07.25. 11:23:28

@Flat-6: "Miközben a presztízse valahogy mégsem akaródzott devalválódni..."

Nagy tévedés. A Porsche presztízse régen nem tündököl olyan fényesen, mint 20-30 éve vagy még régebben. Épp a Panamera volt az első lépcsőfok a lejtőn, a Macan és Cayenne már a zuhanórepülés a híg trágyalébe. Kis és tövig borotált péniszű, a Holdról is látszó hatalmas divatórákat vagy arany Rolexeket viselő, rossz ízlésű, kivagyi újgazdagok veszik ezeket.

onkenyes.hu/porsche-panamera/

brlv24 2017.07.25. 11:34:20

"Mi történhet, ha egy jól ismert gyártó megpróbálja kibővíteni a termékpalettáját? Rossz dolgok."

Ez főleg igaz a versenytársra. Ohh wait!:)
www.lamborghini-tractors.com/it-it/

Flat-6 2017.07.25. 11:51:09

@UdjanMineck: sajnos a magadfajta, magukat felsőbbrendűnek képzelő, kultúrsznoboskodó sültprolik képtelenek felfogni, hogy attól mert valaki érti valaminek az okát, még nem feltétlenül ért egyet azzal. Mint ahogy én sem írtam semmi olyat, hogy üdvözlendőnek tartom a SUV divatot, és a korszellemet sem igazán tartom annak, de ettől még jót tudok röhögni a hozzád hasonló "régenmindenjobbvót" emberkéken, akik azt hiszik, hogy ezelőtt 50 évvel valami magasztosabb világ volt. Lófaszt...

Brett Shaw 2017.07.25. 11:56:50

@rot weisses Partybus: Majdnem minden stimmel, csak az nem, hogy ezek a modellek a Touaregre épülnének, mert nem! :)

Az összes általad felsorolt modell az VW csoport MLB (már MLB EVO) platformján van, kivéve a Touareget, mert az még a PL71-re épül.

Amúgy mindegyik hosszmotoros platformot az Audi fejlesztette.

Flat-6 2017.07.25. 11:59:48

@UdjanMineck: és ezt alá is tudod támasztani valamivel, vagy csak a saját fantazmagóriáid egyike? Merthogy az eladási mutatók rohadtul nem erről tanúskodnak, értsd a sportkocsi Porschékat is viszik mint a cukrot. A használtpiaci áraik sem azt mutatják, hogy nagyon megkopott volna a márka presztízse. Ritkább változatokat (pl 911 GT3) konkrétan hosszú távú befektetésnek is megéri venni, mert értékvesztés mint olyan, nem nagyon van az esetükben. Amúgy Cayenne-Panamera-Macan volt az időrendi sorrend, ha már okoskodni akarunk...

Brett Shaw 2017.07.25. 12:01:27

@Flat-6: Mondhatod neki. Régen minden jobb vót. A növekvő eladási adatok csak alátámasztják a véleményét, hogy proli tömegmárka lett. :)

rot weisses Partybus 2017.07.25. 13:05:01

@Brett Shaw: Hát szerintem meg nem.
A PL71volt az alap, arra épült elöször a Touareg 7L, majd utána a Cayenne 9PA és a Q7 4L is. Ezt követte a PL72 és 73, ami gyakorlatilag a PL71 továbbfejlesztése, és lényegében a hosszban tér csak el egymástól. A rövidebbre (PL72) került a Touareg 7P és a Cayenne 92A, valamint a hoszabbra (PL73) a Q7 4M és a Bentayga.

Az MLB és az MLB EVO két különbözö, egymást követö dolog. Az MLB (vagy más néven PL48) a kisebb súlyú autók platformja, erre került az Audi A4 B8, Audi A5, Audi Q5, Audi A6 C7, Audi A7, Audi A8 és a Porsche Macan. Erre nem lehetett felépíteni a 2 tonna fölötti SUV-kat.
Az MLB EVO nagy elönye a PL48-al szemben, hogy már nagyobb súlyú autók is biztosan építhetöek rá. Így kerül(t) rá a faceliftek és új modellbevezetések során fokozatosan az Audik mindegyike A4-töl A8-ig, valamint az egyéb nagy méretü SUV-k, limuzinok, kupék és sportautók, amik részben vagy egészben hátul (is) hajtanak. Így ennek megfelelöen várhatóan ide fog érkezni a jövöre bemutatandó Urus is, de ezen alapul az új Touareg, és Cayenne is. Erre a plattformra állítják át a teljes pozsonyi gyárat is, ami most is ezeket az autókat gyártja.

A nép fia 2017.07.25. 13:08:21

@brlv24: A Lambo előbb gyártott traktorokat, mint sportautókat. :)

arncht 2017.07.25. 13:09:13

@UdjanMineck: a porschenak regen is volt 924 meg a 944, amikhez kepest a cayman egy szuperauto. neha csinalnak egyegy olyan modellt, amivel bizonyitjak, hogy ertenek a temahoz (918 legutobb), csak szimplan a tobbi piacban nagyobb penz van. ki van kalkulalva, hogy meddig mehetnek el. a ferrari atlagara joval a porsche folott van, nem ugyanott versenyeznek, megis a porsche 5x annyi profitot termel.

rot weisses Partybus 2017.07.25. 13:15:04

@Flat-6: te ezt nem érted :) A presztizs fényének a csillogását a céges emblémától két lépes távolságban mért Lumen/m2-ben mérik, és mivel a Porsche pár éve a fényes felület helyett matt lakkal borítja a címert, ezért ekkora távolságban is már diffúz fényvisszaverödés jön létre, ami egyértelmüen megmutatkozik a mérhetö értékekben is. Így egyértelmüen kimutatható (söt mérhetö!!!), hogy a "A Porsche presztízse régen nem tündököl olyan fényesen, mint 20-30 éve vagy még régebben". :)

martineden 2017.07.25. 13:32:58

@rudo: ,,Ferrari, vagy Lamborghini emblémával mittomén, még egy traktort is el lehetne adn".....mivel a Lamborghini eredetileg traktor gyar volt, nagy a valoszinusege.

martineden 2017.07.25. 13:49:51

@UdjanMineck: ,,mKis és tövig borotált péniszű, a Holdról is látszó hatalmas divatórákat vagy arany Rolexeket viselő, rossz ízlésű, kivagyi újgazdagok veszik ezeket." ...savanyu a szolo, baratom?Azert mert neked nincs penzed ilyen kocsikra, azt hiszed, hogy akinek van, az egy ertektelen, kivagyi kispeniszu ember? Nem baratom, csak egyesek megtehetik, hogy ilyen kocsival furikazzanak, te meg nem, ezert frocsogsz az irigysegtol es hulyesegeket irsz.

brlv24 2017.07.25. 15:46:42

@A nép fia: Hát ezt mondom én is!:)

Fikkentáger 2017.07.25. 16:13:13

@martineden: te félreértetted, nem kocsira nincs pénze, hanem borotvára. A pénisze neki is kicsi, de a szőrtől még kisebbnek látszik, azért búsul ennyire.

Duplaxiii 2017.07.25. 17:38:43

@Flat-6:
Nem igazán szoktam agymosott marketingalapúakkal vitázni, szerintem ez a legkárosabb szakma, ami ma a világon működik.
Te de prosztó stílusban személyeskedsz, lekezelő stílusban oktani akarsz, miközben a lényeget meg sem látod.
Én a potrsza reagáltam és nem értem, hogy te mit nem értesz? A világ ma így működik, a posztoló is ezért "kesereg"
Régen működött a sokszínűség, ma az egységesítés a gazdaságos. Régen az autógyárak (és már temékek előállítói) sok rétegnek készítettek számtalan modellváltozatot és ezeket MÉRNÖKÖK és FORMATERVEZŐK hozták létre.
Ma az egységesítés a lényeg és az egységesség. Ez így olcsó és ha megfelelő marketinggel alapozod meg, akkor a nép ezt akarja majd akarni.
Ma te nem egy terméket veszel, hanem egy filozófiát, egy elvet. Ma egy csóró lakótelepi is BMW-t vesz, mert a mai agymosott tömeg nem önrendelkező, hanem utasításra csoportba akar tartozni. Szerinted menő valaki egy trendi autóban, amiből egy tucat jön szemben az utakon? Attól lesz menő? Mert akkor ő is vállalkozó menő csávó!? Miközben a modell alapjairól semmit sem tud...
Ez ugyanaz, mint a mosópor, az illatszer, a mobiltelefon. És a gyártók röhögnek, mert olcsóbban szakítanak nagyobbat.
A Ferrari most beáll a marketingsodorba. Tegyék, a Ferrari hívők nem fogják ezt keresni, de lesz egy másik réteg, akik meg igen.
A Ferrari egy filozófia, a marketing meg divattermékké akarja silányítani.
Írtam, hogy a Ferrari az F-40... Nem azért mert az a múlt, hanem mert az volt az utolsó olyan Ferrari, ami az eredeti Enzo-elveket követte. Persze a lassan 30 éves modellnél a maiak korszerűbbek, gyorsabbak, erősebbek, a szegmens uralói meg az egyedi szupersportautók. De egy Pagani soha nem lesz olyan, mint egy F-40-es. (Ezt azért elég sok komoly szakember is megerősíti..)
Ahogy a cigányok mondanák, egy mai szupersportautó remek, de az "asztalnál" nem élne meg.
A Ferrari SUV-ja sem lesz jobb-rosszabb a Porsche vagy más gyártó hasonló modelljénél, hanem akinek a Ferrari többet ér, az ezt fogja szeretni, vágyni.
(ja! a flat-6 számomra inkább a Subaru és az SVX,,, Porsche meg a 928S)
A GM tiltakozásod meg rámutat a tájékozatlanságodra... A GM-nél hány szupersportautó van? Szerintem egy, a Corvette... Hány "izomautó"? Egy, max kettő... Számolj utána, hogy a VW csoportnál mennyi...
A SUV is eloszlik ott, az Escalade, a GMC Yukon és a Chevy Tahoe MÁS célterületre készülnek! Alapból mások, más a felszereltségük, más az egész. Miközben a fapados Tahoe is jobb az európaiaknál - azzal mehetsz öltönyben UAZ-csapáson - és az ára is lényegesen alacsonyabb.
A Cadillac is szétosztotta a modelljeit, nem a felső, luxusosztályba tette az ászt! Igaz ott lényegesen megelőzték az S-osztályt vagy a többi európai brandet, mert már ott nincs V8/V12. Minden más van, de kicsi V6 biturbóval is tudják a 3,6 mp-es gyorsulást és a 300 feletti sebességet egy soktonnás bálnával. De ők a E-osztályba tették az ászt, a Corvette 640 lóerős csúcsmotorját, amivel aztán le is aprították az E AMG és az M5-ös európaiakat, míg az ATS-V-jük meg a C AMG, M3, Alfa Q stb versenytársa.
De egyetlen másik GM gyár nem kínál ebbe a szegmensben autót!!! A BMW önmagának többet...
Ott eldönthetem, mi a tervem és van ahhoz felül egy-egy modell, lejjebb pedig több. Nem kell filozófiai dilemma, hogy individualista vagyok, ezért egy GMC Yukon a társam, nem érdekelnek a külsőségek, de szeretem a kényelmet, terepen is járok, veszek egy Tahoe-t, vagy feka rapper, ezért nekem a forgófelnis Escalade a megfelelő...
ÉN dönthetek és a marketingesek ehhez adnak segítséget...
Egy európai prémiumimádó (marketing!!!) persze ebből semmit nem észlel, Szűk földrajzi határok között gondolkodik, mert erre utasítja a marketing. Nem a céljához, vágyához választ valamit, hanem az elétolt kínálat a lényeg és ezt isteníti...
(A múltból ne építkezz, az amerikaiak abba buktak bele, és ugye a klasszikus Mercedes is a régi és nem az egységesített 1000 féle típusváltozata...
Európa 5-8 év lemaradásban van, ahogy a dízel is itt mindenekfeletti. Majd rájönnek)

Orbán Hazaáruló Viktor 2017.07.25. 17:46:21

Nekem halálfélelmem van az ilyen alacsony pöcsköszörűktől. Még egy szakadt furgon is legázolja.

A terepjáró pedig nem is néz ki olyan rosszul.

Flat-6 2017.07.25. 19:01:09

@Duplaxiii: "Régen működött a sokszínűség, ma az egységesítés a gazdaságos. Régen az autógyárak (és már temékek előállítói) sok rétegnek készítettek számtalan modellváltozatot"

Szóval régen sok rétegnek készült számtalan-féle autó. Az előző kommentedben meg te magad is azt írod, hogy régen volt két típus egy gyártó kínálatában, ma meg van egytucatnyi. Hát ez nem kicsit önellentmondásos...
Ha pedig arra célzol, hogy régen mennyire különböztek az egyes gyártók termékei, akkor ez egyrészt nem (annyira) igaz, másrészt meg könnyebb volt úgy különcködni, hogy az akkori autóknak huszadannyi szabványnak, előírásnak kellett megfelelniük, mint egy mainak. De alapvetően egyazon korszak típusai mindig is hasonlóak voltak, ez sem mai sajátosság. Én legalábbis nem látom, mitől különbözött volna olyan nagyon egy 1955-ös Buick egy 1955-ös Mercurytól. Vagy mondjuk egy Renault 18 egy C Asconától. Mint ahogy az egységesítés sem mai találmány. Nézz utána, hogy mit jelent a badge engineering, és hogy mikortól datálható a megjelenése az autóiparban. Lehet meg fogsz lepődni...

"Ma az egységesítés a lényeg és az egységesség. Ez így olcsó és ha megfelelő marketinggel alapozod meg, akkor a nép ezt akarja majd akarni."

Nem mintha ez nem pont így lett volna évtizedekkel ezelőtt is. Különösen Amerikában.

"Ma te nem egy terméket veszel, hanem egy filozófiát, egy elvet. Ma egy csóró lakótelepi is BMW-t vesz, mert a mai agymosott tömeg nem önrendelkező, hanem utasításra csoportba akar tartozni."

Mert ma ez a divat, máskor meg más volt. Követni sosem kötelező. Nagyon naív gondolat azt hinni, hogy mondjuk ezelőtt 40 évvel csupa, karakán véleménnyel és egyéni ízléssel rendelkező indivídum alkotta a társadalmakat.

"A Ferrari egy filozófia, a marketing meg divattermékké akarja silányítani."

A Ferrari már ma is kőkeményen divattermék, nem is feltétlenül az autóik, hanem maga a brand. Ferrari World Dubai megvan? Ettől még a Ferrarin sem látom, hogy a mai autóik ne lennének "igaziak". Egy esetleges SUV sem változtatna ezen semmit, viszont háromszor annyi profitja lenne a cégnek. Megjegyzem, amint már írtam is, egyáltalán nem szeretem a SUV-okat, de meg tudom érteni, ha Maranellóban is ezen gondolkoznak...

"Írtam, hogy a Ferrari az F-40... Nem azért mert az a múlt, hanem mert az volt az utolsó olyan Ferrari, ami az eredeti Enzo-elveket követte."

Kíváncsi lennék, de komolyan, hogy szerinted milyennek kéne lennie egy mai Ferrarinak, ahhoz, hogy "igazi" legyen. Hogy kéne kinéznie, milyen műszaki tartalommal kéne rendelkeznie?

"A SUV is eloszlik ott, az Escalade, a GMC Yukon és a Chevy Tahoe MÁS célterületre készülnek! Alapból mások, más a felszereltségük, más az egész. Miközben a fapados Tahoe is jobb az európaiaknál - azzal mehetsz öltönyben UAZ-csapáson - és az ára is lényegesen alacsonyabb."

Hát rossz hírem van, ha te ezt tényleg komolyan gondolod, akkor bizony kettőnk közül nem én vagyok az, akivel sikeresen megetették a marketing bullshitet. Mert ez a három GM SUV bizony annyira különbözik egymástól, vagy inkább még annyira sem, mint egy Audi A3, egy VW Golf meg egy Skoda Octavia. Tipikus példája az amerikai badge engineeringnek.

UdjanMineck 2017.07.25. 22:08:52

@Flat-6: kultúrsznob az apád fasza. Ahhoz képest, hogy állítólag nem tartod üdvözlendőnek a SUV divatot és a korszellemet sem, azért elég szépen kiállsz mellette azzal, hogy komoly érveket sorakoztatsz fel az indokoltságuk mellett. Elég, ha te érted, ezt a kétarcú játékot, én nem pazarlom rád a betűt. De azért pontosítok és kiegítészítek, mert csodálatos példáját mutatod fel a tudat- és identitásválságos konzumidiótának, amilyen te vagy. Megagáz.

UdjanMineck 2017.07.25. 22:10:26

@Brett Shaw: téged meg ki kérdezett?! minek böfögsz bele? Igen, régebben sok minden jobb és szebb és élhetőbb és azonosulhatóbb volt. Nem minden, de sok minden. Még akkor is, ha szerinted (és sok más bégető agyhalott szerint) ami újabb, az szükségszerűen jobb is.

UdjanMineck 2017.07.25. 22:38:07

@arncht: "a porschenak regen is volt 924 meg a 944, amikhez kepest a cayman egy szuperauto"

Szerinted. Szerintem meg azokban volt élet, egyediség, stílus. Abszolút hozta a kor életérzését és ma is kívánatos autók. Gondolhatod, hogy blöffölök, de nem ez a célom: a cayman SOHA nem lesz vágyott tárgy, nem lesz kultuszautó, míg a 924/944 és nagyobb testvéreik igen. A hozzászólásod többi része az érveiddel együtt csak a korszellem (ön)igazolása. Érdektelen.

UdjanMineck 2017.07.25. 22:38:58

@rot weisses Partybus: azt hiszed, hogy vicces vagy, pedig nem, inkább csak szánalmas.

UdjanMineck 2017.07.25. 22:42:49

@martineden: hiába írod kétszer is, hogy "barátom", egyrészt erről szó sincs (barátomozni a kádári kisember szokott, én pedig nem vagyok sem kádári, sem kisember), másrészt meg siralmas, szánalmas az, hogy egyből azt a vádat kapja meg valaki (most épp én) akkor, ha elutasítja a csillogó, harsány pénzes proliságot. Akkor én máris irigy vagyok?! Irigy vagyok, mert tényleg sugárban hányok attól a harsány kivagyiságtól, amit a Porsche Panamera és a SUV-ok képviselnek, és amik csak a Héviz-Moszkva tengelyen örvendenek népszerűségnek (esetleg még a Balkánon), de mondjuk jobb (értsd: kifinomultabb) európai helyeken nem? Minek is magyarárom. Barátocskám. Hülye kis barátocskám.

UdjanMineck 2017.07.25. 22:44:37

@Duplaxiii: nem is értem, hogy minek magyarázkodsz egy kibic, cinikus seggfejnek... amiket írsz, az teljesen egyértelmű lehet bárkinek, ak nemcsak néz, hanem lát is.

arncht 2017.07.25. 22:49:27

@UdjanMineck: jaja... 30 eves veterankoru autot adnak par ezer euroert, tobbszaz van belole elado a nemet hasznaltpiacon. ez am a kultsag jele :D amugy tudsz normalisan is ervelni, vagy csak masokat sertegetsz?

Flat-6 2017.07.25. 22:56:17

@UdjanMineck: legalább beismered, hogy a magyar fórumozók körében általánosan tapasztalható, igen/nem, on/off, náci/libsi, fehér/fekete-típusú kétbites gondolkodásmódoddal nem nagyon tudod értelmezni az általam leírtakat. Ez mondjuk értékelendő jellemvonás, meg kell hagyni.
Tényekkel, érvekkel megtámogatott riposztokkal viszont komolyabban vehető vitapartner lennél.

martineden 2017.07.26. 17:29:32

@UdjanMineck: ,,amit a Porsche Panamera és a SUV-ok képviselnek, és amik csak a Héviz-Moszkva tengelyen örvendenek népszerűségnek (esetleg még a Balkánon), de mondjuk jobb (értsd: kifinomultabb) európai helyeken nem? "...Hülye kis barátocskám, nezted mar ezeknek az autoknak az europai eladasi listait? Jartal mar nyugati orszagokban? Lattad, hogy ott milyen kocsikkal kozlekednek? Mert ha igen, nem irnal ekkora marhasagokat. Ja , egyebkent olvasd el Fikkentáger velemnyet, valszin igaza van, hulye kis agressziv baratom.

Ződ2000 · http://autossagok.blog.hu/ 2017.08.01. 21:23:44

@victor vacendak: A Maserati teljesen más piac. Az nagyjából a Porsche (és Jag) ligája, és ők is egyre inkább SUV-okból érnek.
@Duplaxiii: én pont a pozitív dolgokat látom a globalizációban, első és legfontosabb ost megvehetsz újonnan egy Mercedest míg 30 éve tilos volt és nem s volt szervízháttér, használtan pedig utánad dobják (emlékszünk rá amikor a használt Lada drágáb volt mint az új és nem azért nem annyira jó lett volna...). Mai fejjel felfoghatatlan az a trágyadomb ami régen volt az átkosban.
Visszakanyordva a Mercedeshez: A 190-es levitte a Mercedes technikát egy megfizethetőbb régióba, párosítva Sacco zseniális formatervével az újabb C klassék pedig rengeteg luxust kiínálnak (persze nem kevés felárért). Az új modellek pedig sok új piacot elégítettek ki vagy teremtettek (pl SLK, ML, CLS)

victor vacendak 2017.08.02. 05:36:18

Igazából tök mindegy, hogy te vagy én mit gondolunk, nem rajtunk múlik. Viszont nem akkora befektetés a Ferrarinak (hogy spekulálni se legyen értelme), mert a múltban is több közös platformra épülő projektjük volt a Maseratival.