Make:Valamit

Nagyon-nagyon jó minőségű olaj

2009. szeptember 19. - Make Valamit

Kész. A Totalcar Olajdoktor rovatában jelent meg ez:

Honnan lehet tudni, hogy egy 5W40-es olaj teljesen, vagy csak részlegesen szintetikus? Ugyanis ezeken szinte 99%-os többséggel írja, hogy szintetikus technológia, meg egyébb ehhez hasonló kijelentések. Én elég maximalista vagyok az olajok terén, és a legjobbat szeretném adni a kocsimnak, ami eddig nagyon jól működik, 10 000 km alatt egy gramm olajat sem fogyasztott. A kocsi típusa: Dacia Logan, 1.6 mpi, benzinmotor (a 8 szelepes, 90 lóerős változat), és 53 000 km-t futott.

Hát izé. Nem is tudom, hogy elég-e a Renault évtizedes fejlesztéseinek az eredményébe a félszintetikus olaj. Én minimum teljesen szintetikus Elf 5W40 olajat raknék bele (autó értékét megemeli), de ha van drágább, akkor azt. Szerintem azt a motort láttam anno a BNV-n kiállítva. Abban a motorban, amire még egy sokat látott mérnök is megnyalná a szája szélét, NINCS még hidrotőke sem. Hézagolós szelepállítású. Fikázhatnám még, de rövidre fogom.

Tatsuru Ichisima (keress rá, de itt egy kis segítség - SPOON Sports): "Sokan drága olajakat szeretnének önteni az autójukba (autót mondott, és itt a Type-R motorokról volt szó, nem egy francia csettegőről), de én azt javaslom: keressék fel a gyártót, és olyan olajat vegyenek amit a gyártó ajánl. Ez nem whiskey, ne pazarolják a pénzüket."

A másik dolog. Tegyük fel, hogy valami csoda folytán az a motor meglátja a 200 ezredik kilométert (LOL). Vajon ugyanez az Úriember ugyanígy kiüregelteti a Loganját háromévente? A szétmálló futóműalkatrészek helyett gyárit, vagy jobbat vesz? Vagy esetleg, oké... tegyük fel, megveszi a drága olajat - drága kocsira nem tellett, de valamivel fel kell vágni a szomszéd buzukis előtt - vajon a jobb minőségű Fram szűrőt is megveszi, vagy "átfolyik a tízezer forintos olaj az Unixtrédes szűrőn is"?

 

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

baskiria 2009.10.14. 21:30:42

Nekem Unixos olaj van a kocsiban Unixos szűrővel. A kaszni valóban előbb fog lerohadni róla, mint a motor megáll :)

Lookie 2009.10.15. 12:38:07

Hello kedves Make Valamit. Ezt a beírást az olajdoktorhoz én írtam be. S egy kis magyarázattal szeretnék csak élni ez útón. Ez autóm elött két használt kocsim is volt egy 1,6-os 75 lovas benzines III-as Golf, majd miután kellett a nagyobb családi autó egy 1993-as 1,8-as benzines 90 lóerős Seat Toledo amivel 100,000 kilométert tettem meg több mint 220,000 km volt az óra szerint ( reálisan szerintem sokkal több is lehetett ) mikor eladtam egy közeli jó ismerősnek és barátnak aki mai napig is vígan használja motorikus baj nélkül (nem egyszer kaptam utólagos dicséretet tőle, a motor fiatalszerű állapota felől mai napig is) . Miért is írtam le ezeket mielött a Loganra térnék? Mert egy dolog volt közös minden automnál: a rendszeres és előirsszerű karbantartás ami persze magába foglalja a minnél jobb minőségű motorolajat amit előírásszerű időtartam vagy futásteljesítmény alatt cserélni kell s akkor legalább motorikusan hosszú hosszú évekig nincs gondod a kocsiddal. S higyjétek el nekem, hogy ez teljesen független hány éves a verda. Hozzáteszem normális és sportos vezetést egyaránt kapott 50-50%ban az összes autóm és soha de soha én még olajfogyasztással sem találkoztam egyik automnál sem , igaz főleg ami az olajat illeti szinte kultikus odaadással betartottam az előirt szabályokat, sőt mindig hamarabb is cseréltem az olajat ahogy a gyár kérte , ebből senkinek baja nem származik s én sem szegényedtem ettől le. Ami a Logant illeti (biztos kikacagtok miért vettem) , vettem mert vadonatújan nagyon jó áron hozzájutottam és elegem lett a 8 évnél idősebb autók egyes öregségi betegségeiből ( nem motorikus , megnyugtatlak titeket ...) s mert már ismertem valakit akinek nem sok baja volt vele. Az autó most 5 éves s 60,000-ik kilométerét fallja, az összeset én gyúrtam belé....s tökéletesen meg vagyok elégedve...persze nem húz úgy mint a Seatom tette és a kanyarokba sem fekszik úgy de ez 60.000 alatt ha hiszitek ha nem még a legkisebb alkatresz sem hibásodott meg , olaj+olajszűrő+levegőszűrőn kivűl semmire sem kellett költsek, semmiért sem kellett fájjon a fejem vagyis lefordítva, volt 5 gondatlan évem. Persze ha anyagi helyzetem megengedné megnyugtatom a tisztes blogtársakat hogy én is cserélnék valami újabb német vagy japán termékre ( de csak is olyanra aminek pontosan tudnám az előéletét és használati módját) de addig is ez van ezt kell szeressem vagy használjam. És nálam van egy aranyszabály: amig nálam van a verda nekem perfektül a gyári paraméterek szerint kell müködjön úgy egészében ahogy van. Az igaz, hogy sportosabban kell vezetni a verdát ha tartani akarod a ritmust( nem igaz hogy nem lehet vele csak ismerned kell a kocsidat) s ezért vagyok maximalista a motorolajjal kapcs. ami eddig úgy latszik 11 év több százezer km levezétese után nekem személyesen be is vált. Én nem szólok bele hogy más hogyan tartsa rendben autóját( ez úgy is pszihológiai dolog, amig új minden jót megadunk neki, ahogy öregszik és megúnjuk annál kevésbé) Nálam ez nem így mükődik, nálam első naptól az utolsóig ugyanazt a törödést kapja legyen az Logan , VW, Audi vagy éppen Zastava hogy ilyen extrém példával éljek. Az meg tök nem érdekel ahogy egyesek példáznak hogy "áááá miért , a következő tulajnak ügyelem úgy is a verdát, amig nálam van addig vazelinnel is kibírja mert új" vagy ilyenek....Amig nálam van maximális törödés márkától és kórtól függetlenül, miután eladtam , az már a következő tulaj dolga hogyam tovább. Ennyi , s minden jót a többi autóstársnak. Ja ami meg az olajdokis kérdésemet illeti csak egy véleménnyel többre voltam kiváncsi , úgyanis vannak tényleg helyes és hasznos válaszai.

Lookie 2009.10.15. 16:10:39

Még valami, ami utólag csak megérett bennem, ami az általad oly profi fikázást érinti. A legklasszikusabb példája a fikázásod hogy akik ezzel az úgymond általuk szurkáló lenéző , talán észheztérítő fegyverként kezelt egymáshozkapcsolt gondolatok fonatát használva élnek, azok mindig is a másik fél totális ki nem ismerése a tények min. 50% ismerettségi faktorának a hitelében élnek s könnyű megírnuk a saját szemszögükből nézve a tényeket fikázás formájában ezzel saját maguk fölényérzetét is bebiztosítva( igaz sokszor csak saját maguk elött, saját maguknak) Ha hiszed ha nem én értem a te szemszögödet is és alapjában véve talán igazad is van , lenne, ha ismernéd az én példám teljes vagy fogalmazzam úgy összes oldalát. De mint kiderült nem nagyon ismerted ! Ami meg a Renault jelen esetben a logan e motrat érinti megnyugtatlak hogy e tipusu motorrol még nem hallottam hogy 300.000 km elött valami motorikus baja lett volna, pedig ahol én élek (Kolozsvár-innentől az sem nagyon érdekel ha ezután lerománozol vagy egyébb ocskaságot bevetsz) ugyancsak gyakori ez a tipus s sok taxis is használja úgyancsak kevesebb törödéssel mint én. Én sem vagyok francia autó párti egyáltalán, elöző autóim is gondolom bizonyitják ezt( következő kocsim sem lesz nagy valószínűséggel Dacia)...de nem szeretem ha valamiről valótlanságot írnak csak azért mert egyeseknek ellenszenves az.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2009.10.15. 16:59:28

11 éve vezetsz, mint én. De az autós előéletünk nem is lehetne különbözőbb, én sok autót vezettem (többnyire megélhetésem biztosítása miatt, néha szórakozásból). Javítom is őket.
Az öt gondtalan évet becsüld meg, mert mostantól jönnek a nagyobb kiadások, főleg ha öt év alatt csak az olajat meg azt a két szűrőt cserélted. Románozni nem fogok, vannak román kollegáim, semmi bajom velük (ha esetleg lenne is súrlódás, mindig előhozom a régi rendszert, a Kádár-Ceausescu fikázás valahogy összehoz)
Ami a kocsit illeti: feleslegesen aggódsz amiatt hogy fél v. teljesen szintetikus olajat öntesz bele, más dolgokon múlik, hogy az a moci mit bír ki. A Renault nálam sajnos eddig csak rosszul bírt bemutatkozni, láttam már 40ekm-nél elfosott turbót, 0.8mm ívű főtengelyt, átégetett dugókat. A csúcs az a Megane volt, amivel a végén már nem lehetett úgy elindulni egy útra, hogy az út vége ne lett volna egy min 50e-s kiadás, és nem olyan dolgok pukkantak el, amit egy gyakori olajcsere orvosolt volna.
Szóval örülj neki amíg jó. A többes megszólítás meg felesleges, ennek a blognak az olvasótábora légypiszoknyi, főként a gőz leengedésére használom. Pont akkor jelent meg a cikked, amikor a Megane miatt hívott akinek eladtam. Nem árulok el titkot azzal, ha azt mondom, tönkrement benne valami drága. Szóval a pillanat műve volt, de azt fenntartom, hogy ennyi miatt felesleges az olajdokinak írni (a TC *doktor rovata igencsak hasonlít az ifjúsági magazinok felvilágosító cikkeire). Egy Shell Helix-szel nem lő az ember mellé. Azzal még nem volt gondom, ellentétben a Castrollal, például. 300.000? Haverom skoda favoritja most fordult 475e-re. Van, akinek 100e-t nem megy el. Renault/Nissan/Peugeot kissebb motorjai ugyanez. Ültem már olyan Pug206-ban, ami 107ekm-rel szarabb volt, mint a barátnőm leharcolt öreg Poloja, ami pedig nagy szó.
Szóval egyedi dolog, mondom, örülj neki, amíg jó.

Lookie 2009.10.15. 21:45:50

@Make Valamit: Szervusz, megértettem most jobban a te szemszögödet is, s egyes általam is hirtelen gondolatokat nem szeretném ha félreértenéd, csak nagyon sokszor volt már olyan ismerőssel (legyen az közelebbi vagy távolabbi) ezen a témán összetűzésem ahol sokszor kiderült hogy nem is az olaj vagy a karbantartás a baj hanem az autóm márkája vagy személyem amiért ilyen szarral tudok járni , ami egyelőre hál Istennek jól teljesitett . Biza abszólút igazat adok neked hogy minden egyes bajmentes napot meg kéne ezután köszönjek a Fennvalónak mert azért én is felfogom hogy egyszer ennek is vége lenne s azt is tudom hogy most kéne eladjam a kocsit ....de sajnos egyelőre nem tehetem ...2 éve nősűltem lakást vettem s a kassza fenékig ki van ürülve....tehát még egy ideig ez marad. Álmom egy TSI V-ös vagy VI-os Golf( ha ezekkel van javítási tapasztalatod szívesen meghallgatom) vagy valamilyen Honda termék....legjobb barátomnak van egy 1 éves Accordja, azt elég sokat vezettem is ....háááát mit mondjak ....ég és föld...kár is hasonlítgassam a 2 autót...Na nem húzom tovább a szavakat...én minden jót kivánok neked az életben s soha ki nem fogjunk olyan autót mint az a Megane..( amúgy Meganeokról én is hallottam nem egy ilyen rémsztorit, főleg a dci-ről...injektorok, turbok, s egy időben meg az 1.6 és 1.4 16 szelepes motrokkal szereltekről a gyujtótrafó ami fogyóeszkőz náluk mint a levegőszürő....

Brigi \"B. A.\" főnöke 2009.10.21. 02:08:22

@Lookie: 5 éves korban azért már illik más dolgokat is cserélni... vezérműszíj, fagyálló, vízpumpa, fékolaj (kormányszervóban, kuplungszervóban is, ha olajos), fékcső, váltóolaj... még akkor is, ha jónak tűnik. Meg talán egy futóműállítás sem ártana ennyi idő után. A kerekeket is ki lehetne centríroztatni.

Sajnos az ilyen -olaj, olajszűrő, légszűrő csere- karbantartásból lesz 8-10 éves korban roncsprémiumos elbontás...