Make:Valamit

Tízmilliós levélnehezék

2012. december 28. - Make Valamit

Így mulat egy igazi úriember. Nem is tudom milyen irányból kéne ezt kezdeni, mindenesetre dicséretes hogyha egy sofőrszolgálat szeretné a limuzinflottája átlagfogyasztását leszorítani, de ezt szerintem olcsóbban is megoldhatták volna...

leaf_limo.jpgIgen, egy Leaf limuzin.

Örülök neki hogy nem csak itthon vannak olyan szakbarbárok, akik képesek CAN-buszos kocsiba nem CAN-os riaszót belehákolni (lehet - egyszer; nem olcsó egy új CAN gateway). Bevitték ezt az épített Leaf-et egy kaliforniai Nissan szervizbe, hogy ha lehet ki kéne törölni egy légzsákhibát, valamint töltsék már fel ha ott van.

A szerelő örül, ezek azok a munkák, amivel könnyű pénzt keresni, munka alig van vele. Vagy mégsem? A hibakódtörlés után kiálltak vele a műhely udvarára, töltő be, és estére úgy hagyták. Másnap amikor szólni kellett volna az ügyfélnek hogy jöhet az autójáért, jött a meglepetés: az akku semmit sem töltődött.

Az elektromos rendszerhez nyúltak? Természetesen nem. No, akkor itt az idő a központban szerzett új tudást hasznosítani (a Leaf jelenleg inkább Távol-Keleten terjedt el, Ámerikában egyelőre ritkább), fel az emelőre és nézzük. Khm. Az akkupakkot kb. egy méterrel hátrébb mozgatták amikor elvágták a kocsit, persze jó szerelő módjára, - aki a Zsigulinál küszöbcsere után nem tudja összetoldani a kábeleket, ne menjen lakatosnak - beletoldottak a kábelekbe, és az akkupakk hűtőcsöveibe is. Így persze az elektronika, ami felügyeli a töltést, és pár igen szűk határérték között tartja a cellák feszültségét/hőmérsékletét, figyeli a paraméterek változását és a változás sebességét, szóval ezt a módosítást az elektronika hibának minősítette és nem engedélyezte a töltést.

Ja, ettől még a szerelők dolgozhattak volna a kocsival, de sajnos az akkut az elektronikákkal összekötő nagyfeszültségű vészkapcsolót is elmozgatták valahová (a szerelők nem találták meg) - így nem lehet áramtalanítani, és feszültség alatt a Leaf szervizutasítása max. ablakmosó folyadékot enged utántölteni.

Így készül a tízmilliós levélnehezék. Remélem találnak valami szakit aki képes átprogramozni nekik a töltőelektronikát, mert természetesen egy autóra adott akármilyen garancia érvényét veszti ha kettévágják.

Mi a különös fintor a sztoriban?

2012_nissan_leaf_actf34_ns_71912_717.jpgGyári Leaf limuzin.

Idén mutatták be. (Edmunds Inside Line)

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.