Make:Valamit

76 év után világpremier

2014. június 12. - Make Valamit

Sindelfingenben 1938 elején építettek egy nem mindennapi autót. A neve Mercedes-Benz 540K Stromlinienwagen, azaz szó szerint "áramvonalas autó" - a részleg neve Sonderwagenbau, ahol az évek során különlegesebbnél különlegesebb kocsik készültek. Miért érdekes a Stromlinienwagen? Ez anno a Dunlop rendelésére készült, és sohasem mutatták be hivatalosan. Valamikor az 1950-es években visszakerült a Mercedes múzeumba, azóta ott várta a feltámadást.

Mercedes-Benz-540-K-Stromlinienwagen-fotoshowImage-d3373b9f-780782.jpgForrás: motor-klassik.de

 A korát megelőző jármű napjainkban alkalmas rá hogy visszatekintve megismerjük, hogyan építette fel Hermann Ahrens csapata a harmincas évek végén ezt a nagysebességű haladásra képes autót, mivel garantálták a stabilitást és az egyenesfutást. Ma ezt a karosszériaformát Grand Turismónak neveznénk, készültekor a tervezők Limuzinnak hivták. A karosszéria teljesen alumíniumból készült kőrisfa segédvázra, a motor kompresszoros feltöltésű, az alkatrészeket megvizsgálva könnyen észrevehetők a különbségek az akkori széria 540K-hoz képest.

Mercedes-Benz-540-K-Stromlinienwagen-fotoshowImage-66388836-780795.jpgForrás: motor-klassik.de

A Mercedes-Benz Klassik csapata 2011-ben kezdte a felújítást, a tervezési folyamatban modern CAD szoftvert, a kivitelezés során viszont a 40-es évek módszereit felhasználva. Az autó alváza és motorja egy széria 540K-éval megegyező, ezzel nem is volt különösebb gond. A 0,36-os cW-jű karosszériát viszont, mivel teljesen egyedi, igazi nyomozómunka volt újjáépíteni; a megmaradt lemezek és rögzítési pontok segítettek a mérnököknek a forma kialakításában, az eredeti szín rekonstruálásában - a kopások és kissebb horpadások pedig jelezték, hogy a Dunlop nem bánt kesztyűs kézzel a kocsival; 180 lóerö és a 185km/h-s végsebesség ma már nem szokatlan egy két és féltonnás limuzintól, de a negyvenes években biztosan európa egyik leggyorsabb járműve volt.

Mercedes-Benz-540-K-Stromlinienwagen-fotoshowImage-fb37b9bb-780790.jpgForrás: motor-klassik.de

A felújítás során összehasonlították az alváz és a motor számát a gyártáskori dokumentációval - mindkettő megegyezett. A beltér a szállítási dokumentáció szerint világosszürke, a műszerfal burkolata diófa volt. A teljes restaurálás 4800 ember-munkaórát emésztett fel. Az alváz áramvonalas burkolatát a mostani aerodinamikai-, a motor-váltó egységet az untertürkheimi motorfejlesztő részleg segítségével újították fel, így állt elő az az autó, ami, mint minden kiállított klasszikus, büszkén viseli a "Fahrbereit" - Menetkész feliratot.

Eredeti szöveg: mercedes-benz.de

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.