Az RX-8 kifutása óta folyamatosan szórja a Mazda az információ-morzsákat egy új generációs fejlesztésű Wankel motorról. A bolygódugattyús motorok rajongói viszont kapnak egy kis skótzuhanyt: igen, lesz új motor, viszont a Toyotával közös elektromos autók fogják kapni hatótávnövelőnek.
A Toyota által feldobott platform az "e-Palette" - egy önvezető doboz, ami leginkább egy mozgó telefonfülkére hasonlít. Nem ebben a formában fogjuk persze látni, viszont örömteli, hogy a Toyota egy teljesen új lapot nyitott, nem pedig egy újramelegített Prius hajtáslánc lesz alatta. Az e-Palette a jelenlegi tervek szerint három méretben készül majd, négy és hét (!) méteres változatban, különböző felépítményekkel.
A Toyota már partnereket is talált magának, az új projektet először az Amazon és a Pizza Hut színeiben láthatjuk majd, valamint természetesen technológiai partnerként ott a Mazda.
A Green Car Reports szerint az idei CES-en bemutatott e-Palette még belsőégésű motor nélkül mozgott, de a Mazda Észak-Amerikai szóvivője, Jacob Brown szerint a két cég mérnökgárdája előbb-utóbb összekapcsolja a két cég hajtáslánc-fejlesztéseit: a tervek szerint a bolygódugattyús motor egyszerű hatótávnövelő szerepet lát majd el.
Sem a Toyota, sem a Mazda nem árulta el, hogy a Wankel rendszerű hatótávnövelőt csak az e-Palette koncepcióba szánják, de valószínűleg nem. Az e-Palette az előszele a Toyota következő generációs elektromos autóinak és figyelembe véve, hogy a Mazda 2019-re ígéri a következő generációs EV családot, nagy valószínűséggel lesz még Wankel-Mazda. Csak nem úgy, ahogy a rajongók várták.
Kép: Toyota, Audi
## UPDATE ## Tudom már, honnan volt ilyen ismerős!