Make:Valamit

A birkák elektromos autókkal álmodnak II.

2022. december 09. - Make Valamit

"Igen Porschém van, de nem olyan!" - húsz éve a 911 tulajok szófordulata ez a mondat, akkor mutatta be ugyanis a stuttgarti gyártó a Cayenne luxusterepjárót. Ki tudná már megmondani hogy a sok besült töltény után miért éppen ez a Porsche orrot kapott megemelt Passat ütötte át az átlagember ingerküszöbét, de az biztos hogy a manager akinek az aláírása ott volt a jóváhagyáson, ma már egy luxusvillában tölti a nyugdíját - már a bemutatást követő évben átvette a Porsche eladási listájának a csúcsát, és azóta is megingathatatlanul ott van.

porcayenne_750_500_70.jpgNincs az a szög amiből ez jól mutatna

Azóta csatlakozott a táborhoz minden Alfa Romeo tulaj (hej, Csikós) a Tonale miatt, a Lamborghinisek nagy része az Urus miatt (a név a medve és a segglyuk szavak latin megfelelőinek az összevonásából keletkezett); a sorba most beállt a Ferrari is a cinizmus szinte elképzelhetetlen szintjét megütő Purosangue nevű plázaterepjáróval és úgy tűnik három év múlva a Corvette gazdák is elkezdhetik gyakorolni a kifejezést: 2025-től a kockás zászlós márka elektromos kocsikat fog gyártani.

ferrari-purosangue-2022-02.jpg"tiszta vér", mi?

A blog egyébként a mai napig legnépszerűbb cikke - több találattal mint a legtöbb Totalcar cikk -, a Ferrari SUV beharangozója után keletkezett "Egy városi terepjáró csődbe viszi a Ferrarit" irományom, lehet kezdeni a visszaszámlálást. Reméljük a Purosangue már olyan fékszervót kapott ami nem döglik be öt év / a garancia lejárta után mint a 458-asokéi. Érdemes egyébként a magyar autós médiát végigpörgetni, hogy hányan ették meg szó nélkül azt a baromságot hogy a meghibásodó fékszervóra a levegőző kupakkal ellátott fékolajtartály lesz a megoldás. Ennyi autósújságíró nem tudja már, hogy a fékolaj higroszkópikus?

corvette-logo-closeup.jpg

De vissza az amerikaiakhoz. Elektromos Corvette! Reméljük ha már ekkora lépésre szánják el magukat, nem egy Corvette matricás Tesla Model X lesz a végtermék, bár a GM marketingstratégiáját tekintve nem lennék meglepve. Sokkal valószínűbb hogy azt csinálják mint a Mercedes az EQC-vel: ugyanazon a soron készül a stuttgarti EV és a benzint égető konszerntárs GLC, csak üzemanyagtank helyett akkumulátorokat kap és a belsőégésű (fúj) motor helyére is ...akkumulátorok kerülnek, különben a szomszédos Strassbourgba sem tudnának átugrani a jól menő butikokat üzemeltető sváb háziasszonyok. Így készül EV - okosban. Ha esetleg mégsem sikerülne megoldani azt a fránya akkumulátorproblémát.

Egy átlag autórajongónak persze ez ugyanakkora csapás, mint a Ferrari terepjáró - az olasz márka 75 éve, a Corvette pedig 69 éve gyárt sportkocsikat; és csak sportkocsikat, semmi mást. Sok cikk és film készült a Ford és Ferrari közötti rivalizálásról, viszont kevesen tudják, hogy a 90-es évek közepe óta ki nyert legtöbbször Le Mans-ban és mivel. Bizony, a műanyag karosszériás, alumínium térvázas, V8-as Corvette a megoldás, nyolcszor nyertek, több alkalommal mint az Audi, vagy a Nissan. A márka logója nem véletlenül a kockás zászló és a Chevrolet csokornyakkendője - "ezt megveszed és nyersz". A C8.R épp akkor nyerte meg a Daytona 24 órás versenyt, amikor a Chevy Bolt-hoz kiadták azt a szoftverfrissítést ami 80%-ra maximalizálja az akkumulátor töltöttségét, hogy ne égesse le a házadat.

team_aai_chevrolet_corvette_c7-z06_-57_27726961561_cropped.jpgúton az első hely fele

Mi lesz tehát az "új" elektromos 'Vette alapja? Szinte biztos, hogy a piacon népszerű Chevrolet Equinox lesz az alap, a Terrain ugyan nagyobb, de ebben a szegmensben ez hátrány; így az Equinox EV kapja majd meg a jellemző Corvette formai elemeket és a beltéren is valószínűleg sportosítanak szénszálas betétekkel. Szinte már látom magam előtt a Nürburgringről érkezett lesifotókat, illetve köszönhetően annak a grafikusnak aki az előző cikkhez csinált nekem 2025-ös Lancia Thema 8.32-t, itt a Corvette Equinox a bejárat előtti körforgalomban:

ee85e170b699c4bffc56360425d3b6eb4ecd7cb2.jpga négy cső a hanggenerátornak kell

Reméljük addigra a Nürburgring telepít egy második gyorstöltőt is, mert az egyetlen oszlopon már most is a kölcsönzős Tesla Y-k lógnak - állandóan. Vagy hoz a GM egy nagy dízelaggregátort.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása