Nem szeretem a Boxstert. A régebbi generáció gyermekbetegségeit ugyan kisatírozta a Porsche (IMS csapágy, 32 lépéses szervó-, és fékfolyadék ellenőrzés) de még mindig azt érezni, hogy szándékosan visszafogják, hogy a 911-est vigyék az emberek. Pedig nem lenne rá szükségük, a 911 már régóta a hardcore autóbuzik sportautója, azoké, akiknek elkékül a szája, ha valaki megemlíti hogy a vizesboxer 996-as gyorsabb és kulturáltabb a 993-as léghűtésestől. Ezekre a vásárlókra nem lehet alapozni, így nem is számolnak velük Zuffenhausenben. Mondjuk ki: a Porsche a Cayenne eladásaiból, meg a technológiai licenszeiből befolyó pénzből él. A 911 csak egy kirakatmodell, pár párás szemű nosztalgiázónak, kevéske versenyzőnek (versenyző = versenyzői licensz!), és egypár spekulánsnak. És még csak hibáztatni sem tudom a céget érte, valamiből meg kell élni. Igazából csak azt a lelkes mérnök(ök)et sajnálom, aki sportkocsit akart építeni és most a Cayenne futóművét rajzoltatják vele.
A Ferrarinak nincs ilyen önismereti problémája. Minden kocsija (igen, még a California és a Superamerica is) a rendkívül kívánatos szupersportautó kategóriába tartozik. Nincs álló készlet, ami legördül a gyártósorról, annak már régen gazdája van. Amit bevételeznek alkatrészt a Maranellói gyár kapujában, a bőr ami még a tímároknál szárad, a gumifa nedve, amit most gyűjtenek be a Meldrum-ház egyik sokadik reinkarnációjának tulajdonában levő gumigyárnál - már mindennek gazdája van, beütetlen, de már eladott alvázszáma, mintája, varrása. Olyan hosszúak a várólisták, hogy gyakorlatilag akármit megendedhetnek maguknak - ilyen pl. a csak hűségprogramban megvásárolható autók: ha szeretnél egy 488GTB Fioranó-t, jobb lesz ha veszel egy doboz vazelint és besétálsz egy lehetőleg olasz tulajdonú kereskedőhöz és (ha még nincs) újítasz egy-két régebbi vasat tőle, mondjuk egy 360-ast meg egy 575M-et, azok már elég olcsóak. Na most lehet a 488GTB-ről beszélni és _esetleg_ (nem garantált!) felveszik a neved egy listára. Ezt rágjuk meg kicsit: képzeld el hogy mielőtt a VW eladna neked egy Passatot, megkövetelnék, hogy álljon egy Golf meg egy Jetta a garázsodban.
Ez a relatív ritkaság, a gyártmányok kiválósága egy olyan szintre emelte a Ferrarit, mint a Kínai Nagy Fal, vagy a Transz-szibériai vasút - mind látszanak az űrből is. Az utolsó, de tényleg az utolsó dolog, amire az olaszoknak szükségük van, a gyártmánystratégia kibővítése - márpedig az utolsó időben egyre többet hallani egy kis sportos CUV-ról, amin - horribile dictu - ágaskodó lovas embléma lenne. Kapacitásuk nincs rá, hiszen ha lenne, ott is F12-ket csavaroznának össze. A gyártással szerzett tapasztalatra szintén nincs szükségük - mit ér egy kényelmes Crossover futómű pontos összehangolásával szerzett adathalmaz a Nürburgringi Zöld Pokolban a legújabb hibrid NSX vagy Ford GT elleni harcban?
Ha a Ferrari meglépi ezt, gyakorlatilag tálcán kínálják fel a piaci részesedésüket a többi sportkocsigyártónak. A Pagani, Lamborghini, Koenigsegg - mióta megalapították őket, azon dolgoznak, hogy hogyan hasíthatnának ki minél nagyobb szeletet a tortából - a Ferrari tortájából! A Lamborghini csak addig gondolkozott komolyan az Urus piaci bevezetésén, amíg ki nem derült, hogy a Huracánnal csont nélküli hárompontost dobtak - hallott azóta valaki valamit az Urusról? Hát ez az. Már nincs rá szükség. Viszont ha lesz Ferrari SUV, azzal a labda odakerül a többiek elé - hiszen a "másik három" csakis és kizárólag sportkocsikat gyárt, nem hígitották fel a márkát kisautókkal, CUVokkal. Ez csak a többieknek segíthet, a Ferrari nettó nyeresége csak nulla vagy kevesebb lehet.
Még nem késő. Még meghúzhatják az "Urus-kártyát" - hagyják, hogy elfelejtsük a bejelentést, mint egy elkésett áprilisi tréfát. Ha valami globális válság tényleg odakényszerítené őket, hogy szükségük legyen ilyesmire, csinálhatják azt, amit a többi prémium gyártó: kacsintsanak egy német gyártóra és csavarozzák fel a sárga emblémát egy már elkészült termékre. A mai CAD tudásunkat figyelembe véve két évig se tartana egy Q5-re Ferrari lámpákat aggatni. Ja arra nem, abból Urus-t kell építeni. Akkor legyen Ferrari X5. Vagy még jobb: adjanak egy kicsit lebutított V8-ast az Alfa Romeo Stelviónak és hívják Stelvio 8.32-nek. Mindannyian jobban járnánk.
victor vacendak 2017.07.25. 09:13:34
Duplaxiii 2017.07.25. 09:28:07
Nézd meg a Mercedest, Audit vagy a Jaguárt, mind ilyen palettabővítést csinált, ma már nem tudsz megkülönböztetni egy gyártót a másiktól.
Ez a globalizáció lényege, egységesítés és a kínálat bővítésével a másik előnyének e csökkentése.
Régen a Mercedes két családdal volt a piacon ás azon belül voltak változatok, ma tucat változatuk van...
A Ferrari (Fiat Chrysler Automobiles Group) csak alkalmazkodott a többiekhez, nem is érdekli maga a modell jövője.
Ma a konformizmus, a globalizált multimarketing alapú gondolkodás jellemzi a vevőkört, nem az individualizmus, azért ez a Ferrari alapmodelljeire is érvényes, mert a régi egyéniség már nem észlelhető ott sem.
Az USÁban legalább még tartják az elveket, a GM a gyártmányok között osztja szét a ketegóriákat. A VW csoportnál minden gyártónak van mindenféle kategóriája...
Nem érdemes keseregni, a Ferrari is befejezte a valódi autók gyártását az F-40/F-50 típusokkal, onnantól a számítógépes korszak jött náluk is. Szupersportautókat ma már tucat cég csinál, és lám, az egyedi modellek megint kívánatosabbak lettek.
pakura 2017.07.25. 09:33:39
A Ferrarinál én sem érzem szükségét egy SUV-nek, mivel ők szándékosan fogják vissza a termelést, hogy megtartsák a márka presztizsét. Ezért azt sem értem, hogy a Ferrari miért akar választékot lefelé bővíteni, ugyanis állítólag egy dino-szerű utód bevezetésére készülnek. Én a helyükben pont, hogy föfelé bővítenék, de ők nyiván sokkal jobban tudják mi jó nekik.
hozé bubó 2017.07.25. 09:44:12
sose lesz ilyenem, se F40, se F50, se CUV se SUv
tőlem akár trágyaszórót is gyárthat ha a részvényeseinek az jó.
Flat-6 2017.07.25. 10:38:19
A Porschéval is az a rossz dolog történt, illetve történik a mai napig a Cayenne (és Macan) bevezetése óta, hogy gennyesre keresi magát rajta. Miközben a presztízse valahogy mégsem akaródzott devalválódni...
Flat-6 2017.07.25. 10:48:32
A mai kivagyiskodó, látszatvilágban a SUV-okkal lehet kaszálni, aki nem gyárt ilyet, az gyakorlatilag önként mond le arról, hogy pénzt keressen. Nem szeretem amúgy SUV-okat, de ma megkerülhetetlen tényezők a piacon.
rudo 2017.07.25. 10:57:20
savrola 2017.07.25. 11:06:03
rot weisses Partybus 2017.07.25. 11:14:16
A 911-es sorozat eladási számai ebben a szegmensben kiemelkedöen jók, toronymagasan vezeti a saját piacát!
- 2013: 29751 db
- 2014: 31590 db
- 2015: 31373 db
- 2016: 31648 db
- 2017: a becslések szerint az idei évi számokat 47000 db köré várják.
Ezzel szemben az általad emlegetett Koenigsegg az Agera-ból évi 15(!!!) db-ot tud legyártani! Ezek nem versenytärsak még a Ferrari-nak sem!
Az sem kérdéses, hogy a Lambo is másolni fogja a konszerntárs Porsche sikerreceptjét: az, hogy te nem olvasod a nemzetközi sajtót, az még nem jelenti, hogy valami nincs is. Az Urus 2018 tavaszán érkezik, 4.0 V8 biturboval, 680 Le-vel. Ezen kívül lesz plug-in hybrid változata is, várhatóan 670 lovas rendszerteljesítménnyel. Együtt készült a fejlesztése a Bentley Bentayga-val, és az új Porsche Cayenne-el. (És mind a 3 - az Audi Q7-el együtt - a VW Touareg alapjain nyugszik.) És igen, ez a gyár által hivatalosan kiadott közleményben is benne van.
És igen. A Ferrari tulajdonosai a fél karjukat odaadnák, ha sikeresen meg tudnák ezt lépni ök is. Hidd el, hogy a sport modellek mellett nagyon szeretnének egy olyan húzómodellt, amiböl nagyságrendekkel többet lehet eladni, magasabb haszonnal. Csak félnek a bukástól, mert nincs annyi pénze a Fiat csoportnak, hogy egy újabb komoly buktát megfinanszírozzon. Ezért is kísérleteznek a Maserati-val. Ha annak bejön, akkor 100000000%-ig biztos, hogy a testvérmodell megjelenik Ferrari márkanévvel is.
UdjanMineck 2017.07.25. 11:19:25
UdjanMineck 2017.07.25. 11:23:28
Nagy tévedés. A Porsche presztízse régen nem tündököl olyan fényesen, mint 20-30 éve vagy még régebben. Épp a Panamera volt az első lépcsőfok a lejtőn, a Macan és Cayenne már a zuhanórepülés a híg trágyalébe. Kis és tövig borotált péniszű, a Holdról is látszó hatalmas divatórákat vagy arany Rolexeket viselő, rossz ízlésű, kivagyi újgazdagok veszik ezeket.
onkenyes.hu/porsche-panamera/
brlv24 2017.07.25. 11:34:20
Ez főleg igaz a versenytársra. Ohh wait!:)
www.lamborghini-tractors.com/it-it/
Flat-6 2017.07.25. 11:51:09
Brett Shaw 2017.07.25. 11:56:50
Az összes általad felsorolt modell az VW csoport MLB (már MLB EVO) platformján van, kivéve a Touareget, mert az még a PL71-re épül.
Amúgy mindegyik hosszmotoros platformot az Audi fejlesztette.
Flat-6 2017.07.25. 11:59:48
Brett Shaw 2017.07.25. 12:01:27
rot weisses Partybus 2017.07.25. 13:05:01
A PL71volt az alap, arra épült elöször a Touareg 7L, majd utána a Cayenne 9PA és a Q7 4L is. Ezt követte a PL72 és 73, ami gyakorlatilag a PL71 továbbfejlesztése, és lényegében a hosszban tér csak el egymástól. A rövidebbre (PL72) került a Touareg 7P és a Cayenne 92A, valamint a hoszabbra (PL73) a Q7 4M és a Bentayga.
Az MLB és az MLB EVO két különbözö, egymást követö dolog. Az MLB (vagy más néven PL48) a kisebb súlyú autók platformja, erre került az Audi A4 B8, Audi A5, Audi Q5, Audi A6 C7, Audi A7, Audi A8 és a Porsche Macan. Erre nem lehetett felépíteni a 2 tonna fölötti SUV-kat.
Az MLB EVO nagy elönye a PL48-al szemben, hogy már nagyobb súlyú autók is biztosan építhetöek rá. Így kerül(t) rá a faceliftek és új modellbevezetések során fokozatosan az Audik mindegyike A4-töl A8-ig, valamint az egyéb nagy méretü SUV-k, limuzinok, kupék és sportautók, amik részben vagy egészben hátul (is) hajtanak. Így ennek megfelelöen várhatóan ide fog érkezni a jövöre bemutatandó Urus is, de ezen alapul az új Touareg, és Cayenne is. Erre a plattformra állítják át a teljes pozsonyi gyárat is, ami most is ezeket az autókat gyártja.
A nép fia 2017.07.25. 13:08:21
arncht 2017.07.25. 13:09:13
rot weisses Partybus 2017.07.25. 13:15:04
martineden 2017.07.25. 13:32:58
martineden 2017.07.25. 13:49:51
brlv24 2017.07.25. 15:46:42
Fikkentáger 2017.07.25. 16:13:13
Duplaxiii 2017.07.25. 17:38:43
Nem igazán szoktam agymosott marketingalapúakkal vitázni, szerintem ez a legkárosabb szakma, ami ma a világon működik.
Te de prosztó stílusban személyeskedsz, lekezelő stílusban oktani akarsz, miközben a lényeget meg sem látod.
Én a potrsza reagáltam és nem értem, hogy te mit nem értesz? A világ ma így működik, a posztoló is ezért "kesereg"
Régen működött a sokszínűség, ma az egységesítés a gazdaságos. Régen az autógyárak (és már temékek előállítói) sok rétegnek készítettek számtalan modellváltozatot és ezeket MÉRNÖKÖK és FORMATERVEZŐK hozták létre.
Ma az egységesítés a lényeg és az egységesség. Ez így olcsó és ha megfelelő marketinggel alapozod meg, akkor a nép ezt akarja majd akarni.
Ma te nem egy terméket veszel, hanem egy filozófiát, egy elvet. Ma egy csóró lakótelepi is BMW-t vesz, mert a mai agymosott tömeg nem önrendelkező, hanem utasításra csoportba akar tartozni. Szerinted menő valaki egy trendi autóban, amiből egy tucat jön szemben az utakon? Attól lesz menő? Mert akkor ő is vállalkozó menő csávó!? Miközben a modell alapjairól semmit sem tud...
Ez ugyanaz, mint a mosópor, az illatszer, a mobiltelefon. És a gyártók röhögnek, mert olcsóbban szakítanak nagyobbat.
A Ferrari most beáll a marketingsodorba. Tegyék, a Ferrari hívők nem fogják ezt keresni, de lesz egy másik réteg, akik meg igen.
A Ferrari egy filozófia, a marketing meg divattermékké akarja silányítani.
Írtam, hogy a Ferrari az F-40... Nem azért mert az a múlt, hanem mert az volt az utolsó olyan Ferrari, ami az eredeti Enzo-elveket követte. Persze a lassan 30 éves modellnél a maiak korszerűbbek, gyorsabbak, erősebbek, a szegmens uralói meg az egyedi szupersportautók. De egy Pagani soha nem lesz olyan, mint egy F-40-es. (Ezt azért elég sok komoly szakember is megerősíti..)
Ahogy a cigányok mondanák, egy mai szupersportautó remek, de az "asztalnál" nem élne meg.
A Ferrari SUV-ja sem lesz jobb-rosszabb a Porsche vagy más gyártó hasonló modelljénél, hanem akinek a Ferrari többet ér, az ezt fogja szeretni, vágyni.
(ja! a flat-6 számomra inkább a Subaru és az SVX,,, Porsche meg a 928S)
A GM tiltakozásod meg rámutat a tájékozatlanságodra... A GM-nél hány szupersportautó van? Szerintem egy, a Corvette... Hány "izomautó"? Egy, max kettő... Számolj utána, hogy a VW csoportnál mennyi...
A SUV is eloszlik ott, az Escalade, a GMC Yukon és a Chevy Tahoe MÁS célterületre készülnek! Alapból mások, más a felszereltségük, más az egész. Miközben a fapados Tahoe is jobb az európaiaknál - azzal mehetsz öltönyben UAZ-csapáson - és az ára is lényegesen alacsonyabb.
A Cadillac is szétosztotta a modelljeit, nem a felső, luxusosztályba tette az ászt! Igaz ott lényegesen megelőzték az S-osztályt vagy a többi európai brandet, mert már ott nincs V8/V12. Minden más van, de kicsi V6 biturbóval is tudják a 3,6 mp-es gyorsulást és a 300 feletti sebességet egy soktonnás bálnával. De ők a E-osztályba tették az ászt, a Corvette 640 lóerős csúcsmotorját, amivel aztán le is aprították az E AMG és az M5-ös európaiakat, míg az ATS-V-jük meg a C AMG, M3, Alfa Q stb versenytársa.
De egyetlen másik GM gyár nem kínál ebbe a szegmensben autót!!! A BMW önmagának többet...
Ott eldönthetem, mi a tervem és van ahhoz felül egy-egy modell, lejjebb pedig több. Nem kell filozófiai dilemma, hogy individualista vagyok, ezért egy GMC Yukon a társam, nem érdekelnek a külsőségek, de szeretem a kényelmet, terepen is járok, veszek egy Tahoe-t, vagy feka rapper, ezért nekem a forgófelnis Escalade a megfelelő...
ÉN dönthetek és a marketingesek ehhez adnak segítséget...
Egy európai prémiumimádó (marketing!!!) persze ebből semmit nem észlel, Szűk földrajzi határok között gondolkodik, mert erre utasítja a marketing. Nem a céljához, vágyához választ valamit, hanem az elétolt kínálat a lényeg és ezt isteníti...
(A múltból ne építkezz, az amerikaiak abba buktak bele, és ugye a klasszikus Mercedes is a régi és nem az egységesített 1000 féle típusváltozata...
Európa 5-8 év lemaradásban van, ahogy a dízel is itt mindenekfeletti. Majd rájönnek)
Orbán Hazaáruló Viktor 2017.07.25. 17:46:21
A terepjáró pedig nem is néz ki olyan rosszul.
Kelly és a szexi dög 2017.07.25. 18:22:24
Flat-6 2017.07.25. 19:01:09
Szóval régen sok rétegnek készült számtalan-féle autó. Az előző kommentedben meg te magad is azt írod, hogy régen volt két típus egy gyártó kínálatában, ma meg van egytucatnyi. Hát ez nem kicsit önellentmondásos...
Ha pedig arra célzol, hogy régen mennyire különböztek az egyes gyártók termékei, akkor ez egyrészt nem (annyira) igaz, másrészt meg könnyebb volt úgy különcködni, hogy az akkori autóknak huszadannyi szabványnak, előírásnak kellett megfelelniük, mint egy mainak. De alapvetően egyazon korszak típusai mindig is hasonlóak voltak, ez sem mai sajátosság. Én legalábbis nem látom, mitől különbözött volna olyan nagyon egy 1955-ös Buick egy 1955-ös Mercurytól. Vagy mondjuk egy Renault 18 egy C Asconától. Mint ahogy az egységesítés sem mai találmány. Nézz utána, hogy mit jelent a badge engineering, és hogy mikortól datálható a megjelenése az autóiparban. Lehet meg fogsz lepődni...
"Ma az egységesítés a lényeg és az egységesség. Ez így olcsó és ha megfelelő marketinggel alapozod meg, akkor a nép ezt akarja majd akarni."
Nem mintha ez nem pont így lett volna évtizedekkel ezelőtt is. Különösen Amerikában.
"Ma te nem egy terméket veszel, hanem egy filozófiát, egy elvet. Ma egy csóró lakótelepi is BMW-t vesz, mert a mai agymosott tömeg nem önrendelkező, hanem utasításra csoportba akar tartozni."
Mert ma ez a divat, máskor meg más volt. Követni sosem kötelező. Nagyon naív gondolat azt hinni, hogy mondjuk ezelőtt 40 évvel csupa, karakán véleménnyel és egyéni ízléssel rendelkező indivídum alkotta a társadalmakat.
"A Ferrari egy filozófia, a marketing meg divattermékké akarja silányítani."
A Ferrari már ma is kőkeményen divattermék, nem is feltétlenül az autóik, hanem maga a brand. Ferrari World Dubai megvan? Ettől még a Ferrarin sem látom, hogy a mai autóik ne lennének "igaziak". Egy esetleges SUV sem változtatna ezen semmit, viszont háromszor annyi profitja lenne a cégnek. Megjegyzem, amint már írtam is, egyáltalán nem szeretem a SUV-okat, de meg tudom érteni, ha Maranellóban is ezen gondolkoznak...
"Írtam, hogy a Ferrari az F-40... Nem azért mert az a múlt, hanem mert az volt az utolsó olyan Ferrari, ami az eredeti Enzo-elveket követte."
Kíváncsi lennék, de komolyan, hogy szerinted milyennek kéne lennie egy mai Ferrarinak, ahhoz, hogy "igazi" legyen. Hogy kéne kinéznie, milyen műszaki tartalommal kéne rendelkeznie?
"A SUV is eloszlik ott, az Escalade, a GMC Yukon és a Chevy Tahoe MÁS célterületre készülnek! Alapból mások, más a felszereltségük, más az egész. Miközben a fapados Tahoe is jobb az európaiaknál - azzal mehetsz öltönyben UAZ-csapáson - és az ára is lényegesen alacsonyabb."
Hát rossz hírem van, ha te ezt tényleg komolyan gondolod, akkor bizony kettőnk közül nem én vagyok az, akivel sikeresen megetették a marketing bullshitet. Mert ez a három GM SUV bizony annyira különbözik egymástól, vagy inkább még annyira sem, mint egy Audi A3, egy VW Golf meg egy Skoda Octavia. Tipikus példája az amerikai badge engineeringnek.
UdjanMineck 2017.07.25. 22:08:52
UdjanMineck 2017.07.25. 22:10:26
UdjanMineck 2017.07.25. 22:38:07
Szerinted. Szerintem meg azokban volt élet, egyediség, stílus. Abszolút hozta a kor életérzését és ma is kívánatos autók. Gondolhatod, hogy blöffölök, de nem ez a célom: a cayman SOHA nem lesz vágyott tárgy, nem lesz kultuszautó, míg a 924/944 és nagyobb testvéreik igen. A hozzászólásod többi része az érveiddel együtt csak a korszellem (ön)igazolása. Érdektelen.
UdjanMineck 2017.07.25. 22:38:58
UdjanMineck 2017.07.25. 22:42:49
UdjanMineck 2017.07.25. 22:44:37
arncht 2017.07.25. 22:49:27
Flat-6 2017.07.25. 22:56:17
Tényekkel, érvekkel megtámogatott riposztokkal viszont komolyabban vehető vitapartner lennél.
martineden 2017.07.26. 17:29:32
Ződ2000 · http://egzostive.com 2017.08.01. 21:23:44
@Duplaxiii: én pont a pozitív dolgokat látom a globalizációban, első és legfontosabb ost megvehetsz újonnan egy Mercedest míg 30 éve tilos volt és nem s volt szervízháttér, használtan pedig utánad dobják (emlékszünk rá amikor a használt Lada drágáb volt mint az új és nem azért nem annyira jó lett volna...). Mai fejjel felfoghatatlan az a trágyadomb ami régen volt az átkosban.
Visszakanyordva a Mercedeshez: A 190-es levitte a Mercedes technikát egy megfizethetőbb régióba, párosítva Sacco zseniális formatervével az újabb C klassék pedig rengeteg luxust kiínálnak (persze nem kevés felárért). Az új modellek pedig sok új piacot elégítettek ki vagy teremtettek (pl SLK, ML, CLS)
victor vacendak 2017.08.02. 05:36:18
pizo 2018.02.06. 10:02:00
Zoli
pizo 2018.02.06. 10:23:23
www.autoblog.hu/a-nap-kepe/a-nap-kepe-egy-porsche-traktor/
Zoli