Make:Valamit

Miért hagytad ott a BMW-t?

2013. február 15. - Make Valamit

Elérkezett az idő (mindennek vége van egyszer), az ötösben elfosta magát a valami modul; irány hát a jól bevált koma - csere. Valami 40 rugó lesz. Kérdezem tőle, hogy a tökömbe lehet ilyen lehetetlen helyre (a pótkeréköbölben van) bármi elektronikát raki?

- Ne szójjá be, tudod, hogy a Merciknél mi minden van a pótkerék helyén? Ugyanaz mint a BMW, sz'rt sem érnek már ezek (szentségel miközben nyitja a csomitartót - az E60-nál MPM nélkül ez nem is egyszerű)

E60_mpm.png

- Na, még mázlid is van, hogy nem égett le a verda. Ideje is volt, hogy elköszönjön, gondolom használtad most, hogy esett.
- Naná, azért van, nem?
- Látod, a barom bajor berakja ide, legalulra ezt a dobozt, amikor meg felnyitod esőben vagy eső után a csomagtartót, egy kevés víz befolyik - nem sok, de ahhoz elég, hogy idővel kifektesse ezt a vackot.
- Te, nem lehet ennek valamit b*ni? Nem akarok ráfaragni, ha mondjuk Berlinnél száll el, jöhetek haza csendben.
- Persze, látod itt a gyári utasítás, ha egy évvel fiatalabb lenne a verdád, már felrakták volna ide oldalra - nézd meg, simán elér odáig a vezeték.
- Ez szuper Janikám, köszi. Te mondd, miért hagytad ott a BMW szervizt, ahol dolgoztál?

* rágyújt *

Emlékszel, amikor a Derrick-lámpás hetes kijött? Akkor változtatták meg a fizetésem - addig az elvégzett órák után kaptam a pénzt, de kitalálták ezt az elk-t FRU-t, asse tudom mit jelent, illetve igen, annyi, hogy fix rátája van minden melónak. Vagy azt, hogy 80 percből áll egy óra, válaszd ki. Képzeld el, hogy bejön egy ilyen ötös, mint a Tied, azzal, hogy nincs légkondi. Rákötöm a gépre, az szöszmötöl vele, aztán kiírja hogy ilyenolyan leckage > szedhetem szét a kocsit, mert biztosan az elpárologtató fingott ki. Namost ez fél napi meló, ha sietek és nem törik el semmi műanyag, mialatt kilegózom a műszerfalat, és minden elsőre működik miután visszalegóztam. Ez 6 FRU. Szerintem meg inkább 8, de a központ szava szent.

bmw_e65-2.png
Ez a jó eset. Azoknak a heteseknek minden bajuk volt, jó sok olyan, ami átmeneti hiba volt, jött-ment. Szerinted volt hiba épp, amikor a tulaj vörös fejjel behozta a vasat? Nem. Ülhettem bele, próbakör, semmi, próbakör, semmi, próbakör tulajjal (szabálytalan) - semmi. És eddig nem számolhattam, mert nem dolgoztam, vágod? Pfejj.

- Aztán ott volt a puma.
- He? Az állat? Vagy azok az ocsmány BMW márkás cipők?
- Nem az, PuMA. Performance és nemtudommégmi MessungkurvaannyA. Ez a szoftver, ami fut a szerviz gépein, ide kell feltöltenem a kiolvasott hibakódokat, utána oldalakon keresztül válogatni az olyan válaszok közül, mint "A tulajdonos szerint eső után nyikoroghnak (sic) a fékek - a hiba nem észlelhető" "Egyéb, nem leírt hiba". Két szemüveget használtam el két év alatt. Lassú, mint a tetű, és ha leszakadt a közponi szerverről, kezdhettem elölről. Ja, vannak minden kocsinak "különleges" alkatrészei, amit nem is tarthatunk raktáron, csak azután rendelhetjük meg, hogy feltöltöttük a pumát - szerinted mit mondanak az ügyfélnek ilyenkor? "A hiba megvan, csak a szervizesek ülnek az autón." Milyen ordibálást hallottam néha, Te... tudom, hogy közhely, hogy BMW-t csak a dürhők vesznek, de ott a szalonban én csak közhelyeket láttam.

bmw_diag.png

- Valahol megértem, nem nagyon úszol ott meg verdát 10 milkacsoki alatt, hacsak nem egyes, vagy valami fapados hármas, és akkor még a szervíz is napokig ül rajta, mert bevitted feltöltetni a klímát... lehet ott valami kenőpénzt adni a munkafelvevőnek, hogy siettesse meg a vasat?

- Lehet persze, de
1. a központi jóváhagyást igénylő javításokat akkor sem csinálhatjuk meg gyorsabban; sőt, ha jóváhagyás nélkül elvégzed a javítást, mert 1000%-ra tudod, hogy az a baj, képesek elutasítani a költségigényedet, mert nem vártad meg a jóváhagyást - örül ám ilyenkor a fejednek a szervizvezető!
2. azt a pénzt nem az látja, aki dolgozik a kocsidon, csak a munkafelvevő - ő meg ledobja a haverjainak a jobb munkákat, pl. egy sima időszakos átvizsgálás kész kéjmámor, elszámolhatsz két órát valamire, amivel fél óra alatt végzel. Namost én nem akarok semmit mondani, de volt "kollega" aki az ilyenekkel tíz perc alatt végzett.

- De tíz perc alatt...
- Lófütyülőt lehet ellenőrizni persze. De ő bízott a német minőségben.
- Te, az ilyenekért nem vonták felelősségre a szervizeseket?

- Felelősség? Jó vicc. Felelős én vagyok - ill. voltam. Mindenért. Tudod, hogy az olyan automatákból, mint ami a Tiedben is van, néha szivárog az olaj?
- Tudom, de jobb lenne, ha nem minden példát azzal kezdenél, hogy "olyan, mint a Tiedben..."
- Nefossá, ezt kint vetted, nem? Szóval, megállapítom, hogy szivárog az olaj, felviszem a pumába, ott a leírás, de meg se kell néznem, tudom, hogy a kábelkivezetőt kell kicserélni, kicserélem. De előfordult, hogy ez után szivárgott tovább, most kicsit lentebb - nem vettem észre, pont a kábelkivezetés alatt volt egy hajszálrepedés a váltó olajdeklijén. Nosza, szét mégegyszer, deklicsere. Azt vágod, hogy rámvernek ilyenkor egy hibás diagnózist, és a kábelkivezető árát?

bmw_vti_sender.png

- Szopatsz.
- Nem én. Vagy ott a valvetronicos motorok szelepállás szenzora. Én már kidologoztam egy megoldást, hogy hogy lehet a szelepdeknit levenni úgy, hogy ne törjön el a jeladó műanyag csatlakozója, de amíg erre nem jöttem rá, jó eséllyel le kellett nyelnem havi 1-2 ilyen basz árát.

- Jó, hagyjuk inkább, nem akarom hogy rászokj a drogokra is. Ez a V50 mit keres itt?
- Ne is mondd, tréleren jött, volt valami kis csatt, nem tudták utána beindítani. Nézd meg az elejét.
- Nézem... Te... az ott...? ..?

volvo_ecu.png

- A motorvezérlő, igen. Eldobható autók már ezek is.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása