Make:Valamit

A kraftsör eseményhorizontja

2020. április 13. - Make Valamit

Mi a "kraftsör eseményhorizont"?

Egy piacelméleti kölcsönhatás, ami kapcsolatot teremt a lakosság gazdasági (vagy szellemi) válsága és a kraftsörös boltok számossága között.

Az elmélet lényege: minél mélyebbre süllyed egy társadalom a válságba, a tagjai annál inkább vágynak a boldogságra, amit a legegyszerűbben valami kis ajándék vásárlásával lehet elérni, ami gyakran egy üveg spéci sör. A kölcsönhatást erősíti, ha a vásárló felismeri hogy valaki más, számára alacsonyabb rangot képviselő ember ugyanazt a sört issza, mint a vásárló. A vásárló ekkor kompenzáció gyanánt másik, drágább, exkluzívabb sört vesz (pl. Soproni helyett Paulaner-t). Ahogy egyre több, és drágább sört vásárolnak, az olcsó sörök minősége leesik, ezért a drágább sörök iránt nő a kereslet. Ez az idővel egy öngerjesztő folyamattá degradálódik ahol a vásárlók több pénzt fizetnek egy 0.33l-es üveg whiskys hordóban érlelt orosz stoutért, mint egy 0.7l-es pezsgőért.

Ha a mai fogyasztói szokások tovább erősödnek, Magyarországon kb. 2022-től nem fogja megérni olyan boltot vagy gyárat nyitni, ami nem sörrel foglalkozik.

sor1_1.png
kép forrása: OneBeer, Tesco

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása