Mi a "kraftsör eseményhorizont"?
Egy piacelméleti kölcsönhatás, ami kapcsolatot teremt a lakosság gazdasági (vagy szellemi) válsága és a kraftsörös boltok számossága között.
Az elmélet lényege: minél mélyebbre süllyed egy társadalom a válságba, a tagjai annál inkább vágynak a boldogságra, amit a legegyszerűbben valami kis ajándék vásárlásával lehet elérni, ami gyakran egy üveg spéci sör. A kölcsönhatást erősíti, ha a vásárló felismeri hogy valaki más, számára alacsonyabb rangot képviselő ember ugyanazt a sört issza, mint a vásárló. A vásárló ekkor kompenzáció gyanánt másik, drágább, exkluzívabb sört vesz (pl. Soproni helyett Paulaner-t). Ahogy egyre több, és drágább sört vásárolnak, az olcsó sörök minősége leesik, ezért a drágább sörök iránt nő a kereslet. Ez az idővel egy öngerjesztő folyamattá degradálódik ahol a vásárlók több pénzt fizetnek egy 0.33l-es üveg whiskys hordóban érlelt orosz stoutért, mint egy 0.7l-es pezsgőért.
Ha a mai fogyasztói szokások tovább erősödnek, Magyarországon kb. 2022-től nem fogja megérni olyan boltot vagy gyárat nyitni, ami nem sörrel foglalkozik.