Make:Valamit

Oldtimer? Youngtimer? Vagy simán csak roncs? A drágák.

2013. szeptember 04. - Make Valamit

Ezekre inkább az a jellemző, mint amerikában a 427-es Corvette C2-esekre: több van az úton, mint amennyit a Chevrolet gyártott; amikor kijöttek, megfizethető áron belekerült a 350-es helyett az agyament 427ci motor, viszont ilyen idős korukra már eszetlen pénzeket adnak értük a gyűjtők, könnyen belecsúszhat a $100.000-be, ha 'numbers matching' autóról van szó. (Tehát amiben stimmel a motorblokk öntvényszáma a hengerfejekével és főlek a kasztniéval - nem csereberéltek)

Menjünk fordított sorrendben, fentről le;

30_2_audi_sq.pngForrás: www.sportquattro.hu

1. - Audi Sport Quattro, az 1983-as IAA sztárja. Az autót a szűk pályákon kínlódó Urquattro utódjának szánták, de a szabályok miatt 200db utcai autót is el kellett készíteni. Nosza, levettek az Audinál 214db B2 Coupét a szalagról, kivágtak a hátsó ajtó mögött 32 centit a karosszériából, első lámpák a kortárs Passatból, hátsók a 200 Coupéról, sárvédők és motorház üvegszálból és bumm! Audi Sport Quattro. 4.9s százra elég egy utcai autónál? Összesen két darab fekete kocsi készült, az egyikkel Ferdinand Piech, a másikkal Walter Röhrl járt. Mindez mennyibe fájt? 195.000 nyugatnémet márkába. És még így is buktak rajtuk. Nincs eladó belőle, de valószínűnek tartom, hogy többe fájna, mint egy új RS4.

30_2_m635_csi.png

2. Ebből még legalább van eladó: a nagycápa BMW M635 CSi - szép név, nem? E24 kaszni, Motorsport tuninggal, azon belül is Coupe kivitel, Sport futónűvel, benzinbefecskendezéssel (injection). Még soha nem vezettem ilyen öreg BMW-t, de sokért nem adnám, eleve szép, szépek a diszkrét krómok, szépek a BBS felnik, a narancs indexek, a beltér fabetétjei állítólag megegyeznek az akkoriban kapható Garrard 301-es lemezjátszó kávájához használttal. Nyamm. 286 paci, 255km/h végsebesség, 89.500 márka. Így nézve a 16.000 nem is sok. Kéne. Nagyon.

30_2_928s.png

3. Porsche 928S, 1977 óta a piacon, akkor még simán csak 928-asként, aztán 1980-ban kapott egy kis faceliftet, okosítottak a motoron, innentől 928S-ként árulták, az 1983-as IAA-ra pedig egy frissen tuningolt 310 lovas V8-assal vitték ki az autót. Nem tudom ki hogy van vele, ez tipikusan az az autó, ami valakinek tetszik, azoknak a szűklátókörűeknek pedig nem, akik szerint az ideális Porsche a 911-es első rendszámtáblájánál kezdődik, és a 911-es kipufogójánál van vége. A design érdekessége, hogy ez szolgált alapul egy olyan másik autó formatervéhez, amiről a következő (vagy az utána levő) részben írok.
Ja, az ára. DM87.650 Vagy másképpen, két szép lakás.

A következő részben jönnek azok, amiket nem veszel észre az utcán, vagy fejcsóválással reagálsz, ha forgalomban látod.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása