Nem könnyű dolog tahó szerelőnek lenni, mint mindenben, sok munka van ebben is; nem elég ám csak néha el-elcsórni egy új alkatrészt az ügyfél kocsijáról, vagy retkes üléssel visszaadni a patyolat verdát - ó nem, a tahó szerelőt nem csak az ügyfelei gyűlölik. Itt egy közel sem teljes lista:
1. "Hát pedig nálam nem csinálja." - hogyne, ismerjük mind a szervizben megjavuló tévét, porszívót. Viszont ha az ügyfél azzal állít be, hogy esős időben a fékre lépve erősen vibrál a kocsi eleje, lehet nem kéne megvárni az esős évszakot a próbaúthoz.
2. "Hol javították? ... Ó, hát az mekkora tróger banda, mire helyrerakok mindent amit elbasztak, december lesz újra." - Semmi, ismétlem semmi nem rombolja valakiről az első benyomást, mint amikor az előző munkást/volt munkaadóját mocskolja. Mégis majdnem mindig (tisztelet a kivételnek) majdnem minden szakmában belebotlok. A volt fogorvosom állítólag egy fakezű csaló, az előző burkoló egy utolsó tróger, az előző PC szervíz jól átbaszott, stb... - és ha én meg voltam elégedve a munkájával és csak azért jöttem ide, mert ott már nem tudnak időben fogadni? Hogy veszi ki ez magát az ügyfélnél?
3. "Az internetről? Ott mekkora marhák vannak. ... Attól, hogy oda írkál a kanadai Volvo kereskedés szerelője, még hülyék azok is. Itt tuti módszereket használunk" Igen, lehet. De ha egy dealer adott egy céges központból adott munkautasítást, amivel a lógó öveket kötelesek a garanciás kocsikon rendberakni, azt miért nem lehet követni? Miért kell megpróbálni szétszerelni a gyárilag összeperemezett visszacsévélőt, eltörni benne a rugót rövidebbre, majd összepöttyölve visszarakni úgy, hogy közben az egyik csavarral elvágod az övfeszítő vezetékét. Nem vagy egy mindentudó istenség, fogadd el, hogy esetleg más tudhat valamit amit Te nem.
4. Lengőkarba rohadt gömbfejet két kilós kalapáccsal kiverni kizárólag a reggeli kávé utáni tíz percben szabad, amikor a barom szomszédok még az ágyban vakaróznak. Hát már senki sem tart csirkét/kakast, mint a Mama, ez a sok irodakukac mire keljen másra, mint az örömmel végzett munka hangjaira? Összerohadt kipufogót flexxel felsliccelni pedig a legjobb levezető egy hosszúra (21:55) nyúlt nap végén. Úgyis feljelentett múltkor valamelyik beszari kispolgár amikor az utcai lefolyóba öntötted ki az alkatrészmosó elhasznált folyadékát.
5. Hála a Totalcarnak, ezt már kivesézték, sőt, mi több - új Kazinczyként nevet is adtak a jelenségek: vmaxzsoltosodás
6. "Már megrendeltem az alkatrészeket." másnap telefon "Te, itt vagyok az autósboltban, mikori is pontosan a kocsi? Novemberi, vagy már decemberi? De siess, sokan állnak mögöttem!" - ezt szorosan követi a kézfogással nyugtázott 60.000Ft helyetti 100.000Ft-os számla (Összejött még pár apróság főnököm... *vihogás*)
Relatíve kevés ember van, aki szereti, ha hülyének nézik, viszont az ő havi fizetésüket Te egy év alatt se keresed meg. Így főleg nem.
7. Szerencsétlen család baleset után javított és szétdobált (tető nincs, oszlopok félbevágva) kocsiban ülve Festő Lacával vigyorgós képek feltöltése faszbúkra. "Ez se most lesz kész" - külön poén, ha megjelölöd a fotón a kocsi tulaját is ha fenn van.
8. Különben is, karosszériás lennél vagy mi, faszomat a kárpitokba meg ebbe a sok kurva elektronikába - szélvédő (és/vagy üvegek) nélküli kocsit kizárólag a cúgos udvaron, nem letakarva szabad tárolni. A villanyos szaki meg csak szörnyülködik majd, hogy vajon miért van egy három éves kocsiban rozsda a műszerfal alján? (+ beleégett salak az üléskárpitokban, igazán ügyesek olvadt vassal is telepöttyözhetik a véletlen megmaradt ablakokat)
9. Az ügyfél kocsijával természetesen lehet a városban furikázni, ügyeket intézni, pluszpontért ess be vele 70-nel egy ötvenes trafiba, vagy üss el valakit. Haladóbbak megpróbálhatják rádiószerelés címén felgyújtani a kocsit, de ha csak valamelyik kontrollámpát sikerül örökre beverni a komputerbe, az csak fél pont.
10. Hengerfej lehúzás: előbb 50, aztán 90Nm, végül 150, ezután még mindegyiken 90o-t forgatni? 500Nm it is. Olajszűrő leszerelő kulcs is azért van, hogy azzal rakd fel is azt a rohadékot, le ne lazuljon. A következő majd levési. Kerékanyákat kizárólag a légkulcs 9-es állásában szabad meghúzni, haladók megpróbálhatják előbb ferdén felkapatni az anyát.
Kiegészítések? Még valaki?