Make:Valamit

Teveháton egy sötét sikátorban: Out-Of-Order GMT Marrakesh

2023. december 05. - Make Valamit

"Damaged in Italy" = Olaszországban sérült. Ez az Out-Of-Order S.r.l. szlogenje ami leírja az órái létrehozásának koncepcióját. 2013-ban, egy „át nem pihent" éjszaka után született meg a velencei márka, amely a tudatosan leélt kinézetű órákat gyártja.

ooomks1.jpg

Így meséli Riccardo Torrisi, a márka alapítója:

"Az órák világa gyerekkorom óta lenyűgözött, és amikor csak tehettem, a spórolt pénzemből mindig vettem valami különleges darabot. Az első „komoly” órám egy Swatch Scuba volt, 8 éves elsőáldozóként vettem, olyan volt, mintha elvittek volna egy körre egy Forma-1-es autóval. Soha nem tudtam letenni. Az órák olyanok a számomra, mint a cipők és kézitáskák a nőknek (tisztelet a kivételnek). 2013 februárjában 25 éves voltam: egy barátokkal átmulatott éjszaka után, kis másnaposságnak köszönhetően, a legértékesebb svájci órám lecsúszott a csuklómról, a földre zuhant, és csúnyán összekarcolódott. Úgy feküldtem le hogy majd másnap megcsináltatom, de ahogy felébredtem, nem a szervízbe vittem az órát, csak nézegettem és gondolkodtam. Úgyis divatosak mostanában a koptatott ruhák, meg a régimódi cipők... mi lenne ha csinálnák használtnak kinéző órákat? Egy hónappal előtte veszettem el az állásomat, pont kapóra jönne egy kis munka, de fogalmam nem volt hogy kezdjek hozzá, nomeg pénzzel sem voltam eleresztve. Szerencsére találtam hasonlóan gondolkozó embereket, akik hittek ebben a projektben; az egészet az Importime Srl-vel, a környék leghíresebb cégével együtt kezdtem el. A tulajdonosoknak, Claudio és Dario Dalla Mora Ceoltottnak pont jókor jött ez az ötlet, hiszen az olasz gazdaság számára nem éppen rózsás időszakot éltünk. Úgy döntünk, hogy megpróbáljuk a szuper-csapatukkal együtt fejleszteni. Az eredmény tehát az Out of Order Srl, amelyben partnerek vagyunk: Claudio, Dario és én.

bsw1-1656059357842_1.jpg

A mottónk: „Olaszországban sérült”. Azt mondják, hogy az első szabály ahhoz hogy megismerjünk egy nőt, hogy mosolyogtassuk meg. Olyan időket élünk ahol egy divattterméket érzelmi alapon kell eladni. Emiliano Vianello tervezőnk, a logó készítője mondta, hogy olyan órát kell csinálni, ami „több érzelmet” ad, a mi esetünkben mosolyt csal a vásárló arcára. Boldog születésnapot Emy! 2017 márciusában részt vettünk a Baselworld-ön, egy egyszerű kirakat mellett döntöttünk, az olasz zászlóval és az óráinkkal. Egy teljesen ismeretlen márkát prezentáltunk, az emberek látták a logónkat, az „Olaszországban sérült” mottónkat és megértették a koncepciót. Amikor láttam a mosolyokat, tudtam hogy érdemes ezt tovább fejleszteni."

amb01_cf8d5bc8-0460-4be5-91a0-3e8d998262a8_540x_1.jpg

A weboldalon olvasható még, hogy az órák egyszerű acéltokosak, és a felvitt bevonat bőrsemleges, tehát pl. a tokon látott "savmaratott" kinézet nem veszélyes se a viselőre, se az izzadtság nem szinezi el az órát.

Többféle óraművel szerelik az óráikat, a GMT Marrakesh-ben egy Ronda 515 kvarcszerkezet van, új elemmel két év folyamatos működést garantálnak, viszont kihúzott koronával a szerkezet lekapcsol, ami a gyártó szerint 70%-al hosszabbítja meg az elem élettartamát.

Milyen viselni? Mivel nem automata, a 44mm-es átmérő ellenére könnyű, el nem felejted hogy ott van, de nem is nehéz mint egy Co-axial Speedmaster (azt csak titán tokkal vegye, aki teheti). Pontos, mert kvarc, nem jár le, nem kell óraforgató.

Az óra hátlapját marokkói majolika mintázat díszíti.

amb02_ad210788-ee9a-48b7-9fda-af3116fc106a_540x_1.jpg

Ez az egész most €290-be kerül, a legtöbb európai országba ingyenesen szállítanak, illetve ha Velencében jár valaki, szerintem megbeszélheti velük a helyszíni átvételt a Via Ezio Vanoni 14. szám alatt.

Hátrányok? Ez a modell nem mindenkinek fog bejönni, de 'normális' óráim voltak már, egy kis lököttség néha nem árt. Az óra szíját rövidíteni nem egyszerű, szerintem ez a kémiai folyamat ami a márka arculatához tartozik, megkapja a stifteket amitől a vadonatúj órából is ékszerész kalapáccsal kell őket kikocogtatni. Vagy ha van órásod, inkább bízd rá, talán ha a kínai műanyag helyett Bergeon szerszámmal csinálják, akkor könnyebb.

ooomks2.jpgEjnye.

 

Itt megtekinthető a teljes kollekciójuk:

ooomodels.jpg

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása