Make:Valamit

75 éves a killesbergi kisvasút

2014. július 06. - Make Valamit

Stuttgart - Együtt 100 éves a killesbergi kisvasút és a Bad Cannstatt-i villamosmúzeum. A hétvégén ennek örömére €15 volt egy napijegy, amivel fel lehetett ülni egész nap a gőzösökre, a régi 21-es villamosra, és az oldtimer autóbuszokkal üzemelő 23E vonalra, ami körbevitt a városon (Bad Cannstatt - Killesberg - Stadtbibliothek - Hauptbahnhof - Charlottenplatz - Schlossplatz - Ruhbank/Fernsehturm).

tocsa120ls: P7060894 - indafoto.hu

A villamosmúzeumban külön adományért cserébe körbevittek a remizben a felújított 418-as kocsival - ezt inkább kihagytam, szerintem (ill. nekem) a 15 Euró már adomány, másrészt abban nem látok semmit, hogy átgurulunk lassan a remizen, ki az utcára és vissza a bejáraton. A kocsi legalább tényleg autentikus volt: (meg mostmár tudom, miért hagyták meg itt-ott az 1000mm-es sineket - így tudnak a veterán járművek is közlekedni)

tocsa120ls: P7060898 - indafoto.hu

Kicsit nem figyeltem oda, kint a busz kicserélődött egy másikra, gondoltam a következőre jobb lesz felülni és végre kinézni a gőzösökhöz.

tocsa120ls: P7060940 - indafoto.hu 

A Höhenparkban három kismozdony járt, egy dízel és két gőzös, a "Tazzelwurm" és a "Springerle" - az ünnepi alkalomra szépen le volt pucolva mindenük, csillogtak-ragyogtak.

tocsa120ls: P7060949 - indafoto.hu

Az úr az elágazásban nincs rosszul, mindössze művészi beállítás készül :-) Voltak kint még 1:3 arányú (azt hiszem, ez az 'inch scale' - ami eredetiben egy láb volt, azt 2.5cm-re kicsinyítették) lokomobilok, olyan minőségben kidolgozva, amit ritkán látni - sőt, némelyik még utasokkal is ment egy-egy kört.

tocsa120ls: P7060957 - indafoto.hu

Rendesen elfáradtam a mászkálásban a nap végére, meg a kamera tartalék akkuját is otthon felejtettem, így csak 50 fotó van a galériában (klikk bármelyik képre) öröm az ürömben hogy így hazafelé már láttam, hogy egy-két csepp leesik, és ahogy becsuktam az ajtót, leszakadt a jó idő. Most már csak a ruháimat kell kimosni mert olyan dízelkorom szagom van mint a legszebb olajszőkítős időkből egy kamionsofőrnek :-)

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása