Kész. A Totalcar Olajdoktor rovatában jelent meg ez:
Honnan lehet tudni, hogy egy 5W40-es olaj teljesen, vagy csak részlegesen szintetikus? Ugyanis ezeken szinte 99%-os többséggel írja, hogy szintetikus technológia, meg egyébb ehhez hasonló kijelentések. Én elég maximalista vagyok az olajok terén, és a legjobbat szeretném adni a kocsimnak, ami eddig nagyon jól működik, 10 000 km alatt egy gramm olajat sem fogyasztott. A kocsi típusa: Dacia Logan, 1.6 mpi, benzinmotor (a 8 szelepes, 90 lóerős változat), és 53 000 km-t futott.
Hát izé. Nem is tudom, hogy elég-e a Renault évtizedes fejlesztéseinek az eredményébe a félszintetikus olaj. Én minimum teljesen szintetikus Elf 5W40 olajat raknék bele (autó értékét megemeli), de ha van drágább, akkor azt. Szerintem azt a motort láttam anno a BNV-n kiállítva. Abban a motorban, amire még egy sokat látott mérnök is megnyalná a szája szélét, NINCS még hidrotőke sem. Hézagolós szelepállítású. Fikázhatnám még, de rövidre fogom.
Tatsuru Ichisima (keress rá, de itt egy kis segítség - SPOON Sports): "Sokan drága olajakat szeretnének önteni az autójukba (autót mondott, és itt a Type-R motorokról volt szó, nem egy francia csettegőről), de én azt javaslom: keressék fel a gyártót, és olyan olajat vegyenek amit a gyártó ajánl. Ez nem whiskey, ne pazarolják a pénzüket."
A másik dolog. Tegyük fel, hogy valami csoda folytán az a motor meglátja a 200 ezredik kilométert (LOL). Vajon ugyanez az Úriember ugyanígy kiüregelteti a Loganját háromévente? A szétmálló futóműalkatrészek helyett gyárit, vagy jobbat vesz? Vagy esetleg, oké... tegyük fel, megveszi a drága olajat - drága kocsira nem tellett, de valamivel fel kell vágni a szomszéd buzukis előtt - vajon a jobb minőségű Fram szűrőt is megveszi, vagy "átfolyik a tízezer forintos olaj az Unixtrédes szűrőn is"?
SickBoy 2009.10.14. 12:13:21
2009.10.14. 21:30:42
Lookie 2009.10.15. 12:38:07
Lookie 2009.10.15. 16:10:39
Make Valamit · http://make.blog.hu 2009.10.15. 16:59:28
Az öt gondtalan évet becsüld meg, mert mostantól jönnek a nagyobb kiadások, főleg ha öt év alatt csak az olajat meg azt a két szűrőt cserélted. Románozni nem fogok, vannak román kollegáim, semmi bajom velük (ha esetleg lenne is súrlódás, mindig előhozom a régi rendszert, a Kádár-Ceausescu fikázás valahogy összehoz)
Ami a kocsit illeti: feleslegesen aggódsz amiatt hogy fél v. teljesen szintetikus olajat öntesz bele, más dolgokon múlik, hogy az a moci mit bír ki. A Renault nálam sajnos eddig csak rosszul bírt bemutatkozni, láttam már 40ekm-nél elfosott turbót, 0.8mm ívű főtengelyt, átégetett dugókat. A csúcs az a Megane volt, amivel a végén már nem lehetett úgy elindulni egy útra, hogy az út vége ne lett volna egy min 50e-s kiadás, és nem olyan dolgok pukkantak el, amit egy gyakori olajcsere orvosolt volna.
Szóval örülj neki amíg jó. A többes megszólítás meg felesleges, ennek a blognak az olvasótábora légypiszoknyi, főként a gőz leengedésére használom. Pont akkor jelent meg a cikked, amikor a Megane miatt hívott akinek eladtam. Nem árulok el titkot azzal, ha azt mondom, tönkrement benne valami drága. Szóval a pillanat műve volt, de azt fenntartom, hogy ennyi miatt felesleges az olajdokinak írni (a TC *doktor rovata igencsak hasonlít az ifjúsági magazinok felvilágosító cikkeire). Egy Shell Helix-szel nem lő az ember mellé. Azzal még nem volt gondom, ellentétben a Castrollal, például. 300.000? Haverom skoda favoritja most fordult 475e-re. Van, akinek 100e-t nem megy el. Renault/Nissan/Peugeot kissebb motorjai ugyanez. Ültem már olyan Pug206-ban, ami 107ekm-rel szarabb volt, mint a barátnőm leharcolt öreg Poloja, ami pedig nagy szó.
Szóval egyedi dolog, mondom, örülj neki, amíg jó.
Lookie 2009.10.15. 21:45:50
Brigi \"B. A.\" főnöke 2009.10.21. 02:08:22
Sajnos az ilyen -olaj, olajszűrő, légszűrő csere- karbantartásból lesz 8-10 éves korban roncsprémiumos elbontás...