Make:Valamit

Windows 7 insomnia

2012. január 08. - Make Valamit

Egy hete kezdődött. Jogtiszta Win7, munkára használva, nincsenek freeware meg unlicensed programok telepítve, iexplore nem tudom mikor futhatott utoljára, mert ffoxot használok. Avast+Spybot. Nem alszik el a gép. Egy hete ha megnyomtam a Sleep gombot, molyolt kicsit, aztán klatty - sötétség. Most meg ha rányomok a Sleep-re, két másodpercre sötétség, aztán ott vagyunk ahonnét elindultunk - nézem az Asztalt bután. Miaf...?

Nézzük a logokat. "PowerEvent handled successfully by the service." - hát nem, de azért ne zavartasd magad. Mi kelthette fel a gépet?

C:\Windows\system32>powercfg -devicequery wake_armed


C:\Windows\system32>

Semmi. Még régebben kikapcsoltam hogy netes kérésre meg billentyűzetre felkelhessen, nincs is itt semmi. Azt bezzeg minden loginnál ellenőrzi, hogy a licensz érvényes-e...

Háromszor átnéztem a logokat, sehol semmi, mindenhol az van hogy "akármilyen service sleep state successful" és rögtön utána "akármilyen service startup successful" - anyád.

Állítom véletlen, de meglett. Ahogy turkáltam a power plan settingsben, feltűnt valami. Már régebben ellenőrizem, kicsit kevés a hely a C: meghajtómon (2.7G) de ennek nem kéne gondot okoznia, nem hibernálni akarok, azt ellenőriztem is - Hibernation kikapcsolva.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Viszont a fejemben a heurisztika még mindig rázizzent a hib... vagy hyb... kezdetű dolgokra. "Allow hybrid sleep - Enabled" - hát ez meg mi az anyám?

 Hybrid sleep is designed primarily for desktop computers. Hybrid sleep is a combination of sleep and hibernate—it puts any open documents and programs in memory and on your hard disk, and then puts your computer into a low-power state so that you can quickly resume your work. That way, if a power failure occurs, Windows can restore your work from your hard disk. When hybrid sleep is turned on, putting your computer into sleep automatically puts your computer into hybrid sleep. Hybrid sleep is typically turned on by default on desktop computers. - Microsoft

Hümm. Tehát akkor mégis akarna valamit írni a lemezre. És mivel a RAM több, mint amennyi szabad hely van a C-n, nem sikerül. Kikapcsoltam és már alszik is a gép. Sejtettem én hogy valami disznóság lesz, a Debian ugyanis simán lement sleepbe...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása