- copyright MichaelD
Annyi találgatás megjelent már azzal kapcsolatban hogy a Mercedes kocsijának a hátsó légterelőjén mi az a luk kétoldalt, illetve így, két futam után már rendes fényképek is vannak a kocsiról, ki lehet jelenteni: a Mercedes a DRS hátsó szárny aktiválásakor megnyíló két nyíláson átvezetett légáramot az első szárnyhoz vezeti.
A felső képen látszik a fény-árnyék vonalból, hogy a hátsó szárny két oldala nem sima, hanem S formában üreges, innen a légáram a szárny középső/alsó részén át a karosszériába kerül, onnan valószínűleg a padlólemezen át az első szárnyhoz van vezetve. Leszedett orrkúppal szépen látszik a két cső, ami kilép a tűzfalból:
Mire is jó ez? A fújt diffúzor kifejezést mindenki ismeri, aki a tavalyi év folyamán követte a Red Bull csapat sikereit, ott a plusz légárammal a leszorítóerőt szabályozták. A Mercedes rendszere másképp működik, hiszen csak akkor van légáramlás, ha a DRS nyitva van - ezzel a kocsi kiegyensúlyozottságát befolyásolják, hiszen a DRS értelme az, hogy kevesebb leszorítóerő keletkezik a hátsó szárnyon, ezáltal nagyobb végsebesség érhető el. A Mercedes valószínűleg rájött, hogy ha ezzel egyidőben nem csökkentik az első szárny leszorítóerejét, az autó kiegyensúlyozatlanná, túlkormányzottá válhat. Ezért a DRS nyitásakor az első szárny _alá_ fújnak levegőt, elemelve ezzel a talajtól, csökkentve a szárny alján levő diffúzor szívóhatását.
Keressetek rá a sutton images-en a d12aus3468.jpg, d12aus3467.jpg, d12aus3465.jpg képekre, azon látszik a szárny alja.
Tessék F1-mérnöknek menni, nekem izgalmas melónak tűnik, legalábbis több vér kéne a pucámba, mert én tuti nem mernék a cég versenyigazgatója elé állni azzal hogy hé főnök, ezt a két csatornacsövet még bele tudjuk hákolni a verdába?
Forrás: Craig Scarborough