Make:Valamit

Áramszünet áthidalása

2012. szeptember 22. - Make Valamit

Főni kérdezte még amikor elkezdtem dolgozni ezen a helyen, hogy mit csinálok ha villám vág a hálóba?

Mondtam neki, hogy azon a környéken ahol lakom, a föld alatt vannak a transzformátorok és a kábelek is, nem jellemző se áramszünet se villámcsapás; ennek ellenére túl vagyok biztosítva, túlfeszvédős UPS-en van az asztali számítógép, külön túlfeszvédős UPS-en van a hifi meg a tévé, és gondolkozom egy picike harmadikon ami a modemet meg a fileservert is fogná.

Erre elpanaszolta, hogy nála is van egy öreg Emerson, de túl rövid ideig bírja. 20 perc. Mondtam az szerintem sok, azok a 4-500-asok amik nálam vannak, arra elegek, hogy sleep-ből felébresszék a rákötött gépeket és leállítsák rendesen. De neki az kevés. Még akkor mondtam, hogy szerezzen akkor egy diesel generátort; meg is vette volna, de nem talált millió alatt :)

Múlt héten áramszünet volt ahol lakik. Eldicsekedett a megoldással. Laptop > adapter > hosszabbító > inverter > a ház előtt álló X5.

Számla? Egy este netezés: fél tank nyál. Szerencséje volt a verdának, hogy a bojler kibírta melegvízzel :D

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása